
Screenshot z filmu
Odbywający się co dwa lata chiński festiwal filmów tańca cieszy się dużym zainteresowaniem artystów z całego świata. W 2020 roku na międzynarodowy konkurs wpłynęło 1100 filmów tańca z 89 krajów i regionów. Spośród nich jury w składzie: prof. Sunny Kam Yiu Pang, lingwista i choreograf (Macao/Hong Kong), Mr. Alberto Magno Santos, kurator VIDE – O Festiwalu w Brazylii, Ms. Hellen Sky, współzałożycielka DanceHouse Melbourne (Australia), prof. Jacek Łumiński, dyrektor Zakładu Tańca Akademii Muzycznej w Katowicach (Polska) oraz prof. Jonghan Choi, dyrektor Lab eX – Katedry Performansu i Ruchomych Obrazów z Semyung University (Korea Południowa) wyłoniło 28 finalistów, a następnie laureatów nagród i wyróżnień.
Toporzeł Polskiego Teatru Tańca w reżyserii Iwony Pasińskiej znalazł się w gronie 10 filmów wybranych przez jury do kategorii Special Mentions. Oprócz tego w konkursie przyznano jedną nagrodę publiczności – Audience Choice Award – którą zdobył film Isla III (reż. Natalia Barua i Owa Barua), trzy wyróżnienia Jury Recommendation Awards – Navigation (reż. Marlene Millar), Images of a Reality (reż. Ana Baer, Cecilia Appleton) i co-vid.mp4 (reż. Gregor Petrikovic). Nagrodę główną zdobył film Ben włoskiej produkcji (twórcy: Teresa Sala, Ilaria Vergani, Mattia Parisotto, Gabriel beddoes).
Zapraszamy do zapoznania się z pełną listą laureatów oraz fragmentami ich prac na stronie ROLLOUT Dance Film Festival.
Festiwal filmów tańca ROLLOUT współorganizowany jest przez Leng Chi Dance Association, Point View Art Association i Concept Pulse Studio. Obejmuje międzynarodowy konkurs, pokazy kuratorskie, rozmowy tematyczne, warsztaty, a ponadto pokazy filmowe i laboratoria. Intencją pomysłodawców festiwalu było stworzenie interdyscyplinarnej platformy filmu tańca łączącej lokalne i międzynarodowe środowiska artystyczne. Pierwsza edycja wydarzenia odbyła się w 2016 roku.
Podczas ROLLOUT Dance Film Festival prezentowane były także inne filmy Polskiego Teatru Tańca – Inicjacja (2017) oraz Brzemię (2018).
Więcej informacji o filmie Toporzeł