Wersja do druku

Udostępnij

Dwadzieścia lat upłynęło od premiery pierwszego spektaklu Kieleckiego Teatru Tańca pt. Uczucia, która odbyła się w Teatrze im. Stefana Jaracza w Olsztynie. Choreografię do trzyczęściowego przedstawienia stworzyli Elżbieta Szlufik oraz Piotr Galiński. Od tamtego czasu Teatr zrealizował 64 spektakle, 4 widowiska/koncerty/produkcje telewizyjne, 3 megaopery plenerowe. W tym roku artyści pragną uczcić wszystkie lata działalności teatru i podziękować wszystkim osobom, których zaangażowanie złożyło się na ten wspólny sukces. W ramach  jubileuszu w dniach 11 i 12 grudnia (kolejno o godz. 19.00 i 18.00) Kielecki Teatr Tańca pokaże trzy spektakle ze swojego repertuaru  (Monochrome, chor. Jacek Przybyłowicz; Stół bez szczęścia, chor. Elżbieta Szlufik-Pańtak; Sen Jakuba, chor. Grzegorz Pańtak). W trakcie obchodów odbędzie się również premiera spektaklu Stymulacja ciała (I część, chor. Elżbieta Szlufik-Pańtak; II część, chor. Grzegorz Pańtak).

 

Program wieczoru obejmuje również filmy retrospektywne i wystawę fotografii.

 

O spektaklach:

 

Monochrome

Jacek Przybyłowicz o spektaklu:

„Spektakl jest kalejdoskopem tanecznych obrazów. Obrazów afabularnych, ale nie pozbawionych emocji. To one stanowią punkt wyjścia dla choreografii. Są pretekstem do ukazania zależności pomiędzy jednostką a zbiorowością. To spektakl o różnych odcieniach tanecznych relacji osadzonych w monochromatycznej przestrzeni sceny.”

 

Trailer

 

Więcej

 

choreografia, kostiumy: Jacek Przybyłowicz
muzyka: Nine Inch Nails
reżyseria światła: Marc Heinz

tańczą: Gracja Górniak, Alicja Horwath-Maksymow, Ewa Kocka, Ewelina Kubot-Łącka, Anna Kuc, Monika Kuc-Piechota, Joanna Polowczyk, Marta Rolska, Sara Sobieraj, Izabela Zawadzka, Małgorzata Ziółkowska, Krzysztof Dziarmaga, Marcos De Lima,  Jan Madej, Dawid Matlak, Grzegorz Pańtak, Mateusz Pietrzak, Aleksander Staniszewski.

 

Stół bez szczęścia

Spektakl stanowi opowieść o samotności i walce o uwagę drugiego człowieka. Ukazuje przeżycia dziecka, które jest bacznym obserwatorem i świadkiem relacji istniejących między rodzicami. Przedstawienie w bardzo emocjonalny sposób pokazuje radość dziewczynki przeżywaną podczas, gdy rodzice okazują sobie uwagę i uczucie oraz smutek i strach dziecka widzącego niezgodę między ukochanymi osobami.

 

Czasami trzeba być obok i czyjąś małą dłoń

zamknąć w swojej dużej dłoni.

Czasami trzeba spojrzeć głęboko

i uważnie w beztroskie oczy dziecka

bo dziecko boi się świata.

Elżbieta Szlufik-Pańtak

 

Trailer

 

 

choreografia: Elżbieta Szlufik-Pańtak

muzyka: Abel Korzeniowski

 

Tańczą:
dziecko: Gracja Górniak
matka: Ewelina Kubot-Łącka
ojciec: Grzegorz Pańtak

premiera: 28 marca 2014, Kielce.

 

Sen Jakuba

Grzegorz Pańtak o spektaklu:

Inspiracją była muzyka Krzysztofa Pendereckiego pt. „Przebudzenie Jakuba”, czy też „Sen Jakuba” oraz cytat z „Księgi rodzaju”:

 

A gdy Jakub zbudził się ze snu, pomyślał: «Prawdziwie Pan jest na tym miejscu, a ja nie wiedziałem». I zdjęty trwogą rzekł: «O, jakże miejsce to przejmuje grozą! Prawdziwie jest to dom Boga i brama do nieba!»

28, 16-18. Biblia Tysiąclecia, Wydanie trzecie poprawione

 

Trailer

Więcej

 

choreografia, światło: Grzegorz Pańtak
muzyka: Krzysztof Penderecki
kostiumy: Agnieszka Brzozowska
tańczą: Jakub – Aleksander Staniszewski
oraz:

Gracja Górniak, Alicja Horwath-Maksymow, Anna Kuc, Ewelina Kubot-Łącka, Joanna Polowczyk, Sara Sobieraj, Jan Madej, Dawid Matlak, Mateusz Pietrzak, Marcos De Lima, Grzegorz Pańtak.

 

 

 

Stymulacja ciała

 

Taniec, aby mógł zaistnieć w swojej intensywnej postaci, wymaga zarówno specjalnych ćwiczeń kształtujących artystę tancerza, jak i energii, która nadaje mu sens. Tradycyjne i współczesne odmiany tańca jazzowego zawierają niewyczerpalny w tych płaszczyznach potencjał. Z tego potencjału artyści tańca mogą czerpać zarówno w sferze kształtowania własnej techniki i motorycznych możliwości, jak i w sferze wyrażania emocji oraz indywidualnej wrażliwości tanecznej i muzycznej. Stymulacja ciała jest artystycznym opracowaniem i autorskim spojrzeniem choreografów na sceniczny taniec jazzowy jako styl, metodę lekcyjną i formę nie podlegającą dewaluacji mimo zmiennej mody.  Ekspresyjny taniec jazzowy zawsze daje radość, a widz będący świadkiem tego fenomenu odczuwa wzrastającą witalność.

 

Choreografia Stymulacja ciała składa się dwóch części. Na pierwszą część składają się kombinacje przy drążku, a następnie sekwencje wykonywane po diagonalu i w centrum sceny. Kolejność ta ukazuje metodycznie stosowany proces kształtowania techniki i zdolności motorycznych tancerza w stylach tańca jazzowego. Opracowanie artystyczne polega na połączeniu ćwiczeń w spójny ciąg, zastosowaniu rytmiczno-tanecznych łączników oraz budowaniu choreografii w kanonie. Druga część to kompozycja choreograficzna jazzowego tańca scenicznego, w znacznej części oparta na relacji tancerzy wobec siebie. Relacja pomiędzy partnerką i partnerem jest głównym łącznikiem i osią, wokół której rozwija się forma witalnego tańca jazzowego.

 

choreografia:

Część 1 – Elżbieta Szlufik-Pańtak

Cześć 2 – Grzegorz Pańtak

muzyka: collage muzyczny z tradycyjnych i rozrywkowych utworów jazzowych

kostiumy: Elżbieta Szlufik-Pańtak

opracowanie światła: Grzegorz Pańtak

 

 

Bilety na 11 grudnia 2015 w cenie 30, 40, 50 zł 

można rezerwować telefonicznie 41 36 76 712  lub mailowo impresariat@ktt.pl

Wstęp 12 grudnia tylko za zaproszeniami.

 

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close