
Fot. Andrzej Grabowski.
Polski Teatr Tańca zaprasza w czwartek 23 marca o godz. 18.00 do swojej siedziby (Aula Baletowa, ul. Kozia 4) na drugie spotkanie z cyklu Odpowiednie dać tańcowi słowo, który porusza najistotniejsze zagadnienia związane z przestrzenią sztuki choreograficznej w kontekście eksperymentu.
Patrząc na historię tańca współczesnego, trudno nie zauważyć jego powiązań z awangardą, mimo rzadko stosowanej wspomnianej terminologii w tym obszarze. Niemniej taniec modernistyczny utkany jest z elementów charakterystycznych dla sztuki awangardowej, takich jak: estetyzm, eksperymentowanie z formą ekspresji ruchowej, elitaryzm. Podobnie dzieje się w pojawiających się kolejno nurtach kontestujących minione programy estetyczne: postmodern dance, Tanztheater, taniec konceptualny, aż po współczesne praktyki choreograficzne.
Awangardowy charakter tańca ze względu na swoją istotę nie wykształcił tak precyzyjnej terminologii, dlatego osadzenie tej przestrzeni sztuki w słowie ma znamiona wyzwania, ale i przedsięwzięcia eksperymentalnego.
Podczas panelu dyskusyjnego organizatorzy zaproszą do rozmowy o procesie w choreografii.
Paneliści: Agata Siwiak, Hanna Kanecka, Stanisław Godlewski
Kuratorka projektu/prowadzenie: Anna Królica
Polski Teatr Tańca kontynuuje również inicjatywę prezentacji fragmentów spektakli „na żywo” przed dyskusją z ekspertami. Podczas marcowego spotkania zespół Polskiego Teatru Tańca podzieli się z widzami efektami pracy z prób do premiery spektaklu Ćwiczenia kinetyczne: rytuał biologiczny w choreografii Tomasza Bazana w ramach Wieczorów Dziadowskich: Tryptyku.
Wstęp wolny.
Dwa dni później Polski Teatr Tańca zaprasza również na pokaz spektaklu Czterdzieści w nowe. Jo Strømgren, norweski choreograf. Podczas kilkudniowej pracy z zespołem PTT przygotował spektakl w nowej obsadzie i z nową energią. Efekty tego spotkania będzie można zobaczyć 25 marca w Auli Artis. A już wkrótce na naszym portalu opublikujemy wywiad, który z Jo Strømgrenem przeprowadził jeden z uczestników czwartkowej rozmowy, Stanisław Godlewski.