![Zdjęcie: Sopocki Teatr Tańca: W lutym „Dyskretny urok Picassa” online i premiera „7 pieczęci” na żywo](http://taniecpolska.pl/wp-content/uploads/files/imgs/aktualnosci/max/0fa5405b21627ef0ce96c27f9aac4676.jpeg)
Dyskretny UROK Picassa fot. Piotr Sawicki
W lutym Sopocki Teatr Tańca zaprasza na dwa spektakle – Dyskretny urok Picassa, który obejrzeć będzie można online w najbliższy weekend – 13-14 lutego oraz premierę spektaklu 7 pieczęć, który zagrany zostanie w Sopocie na żywo 20 lutego. Dostęp do pokazu online jest bezpłatny. Spektakl będzie można oglądać na kanałach Teatru Na YouTube i Facebooku od godz. 19.00 w sobotę do godz. 23.30 w niedzielę.
Dyskretny urok Picassa
13-14 lutego
Facebook i YouTube Sopockiego Teatru Tańca
Inspiracją dla artystów Sopockiego Teatru Tańca do spektaklu pt. Dyskretny urok Picassa jest oczywiście postać Pabla Picassa, urodzonego w 1881 roku w Maladze hiszpańskiego malarza, grafika, rzeźbiarza, uznawanego za jednego z najwybitniejszych artystów XX wieku, genialnego twórcę sztuki nowoczesnej. Jego wszechstronna, niezwykle bogata twórczość jest niekończącą się inspiracją dla artystów z różnych dziedzin sztuki w XX i XXI wieku. Picasso – twórca nie tylko obrazów, ale także grafik, ceramiki, rzeźb, scenografii, ilustracji, jako przedstawiciel takich prądów w sztuce jak realizm, surrealizm, kubizm, dadaizm, jest doskonałą inspiracją do stworzenia żywych obrazów scenicznych w formie interdyscyplinarnego nowoczesnego widowiska, w duchu wielkiego artysty, jego wszechstronnej stylistyki. Wybrane dzieła z różnych okresów, od subtelnej formy, naturalizmu przez kubistyczną deformację, dekonstrukcję, karykaturę, po surrealistyczną abstrakcyjną ekspresję, wyznaczą dla twórców STT formę o zróżnicowanej stylistyce ruchomych obrazów przedstawienia o ponadczasowym charakterze. Choreografia będzie efektem pracy aktorów tancerzy, według autorskiej swobodnej interpretacji i koncepcji z pogranicza performansu, tańca, kreacji aktorskiej i dramaturgii teatralnej – w duchu surrealistyczno-kubistycznym.
„Dziewczyna przed lustrem w wykonaniu Czajkowskiej zwraca uwagę na dwa istotne motywy przedstawienia – dłoń i oko, „narzędzia” Mistrza. Praca dłoni i gra spojrzeń budują fundamenty choreografii Krawczyka i Czajkowskiej. Dłoń inicjuje tu taniec, zaznacza poszczególne części ludzkiego ciała, tego samego, które Picasso z takim upodobaniem dekonstruował. W najnowszym przedstawieniu Sopockiego Teatru Tańca ciało, a wraz z nim cały otaczający je (wszech)świat również ulegają swoistej dekonstrukcji, którą każdorazowo finalizuje akt rekonstruowania. Krawczyk i Czajkowska rozkładają niejako choreograficzne konstrukcje na frazy poszczególnych ruchów, z których następnie budują nowe kształty. Te po chwili także ulegają rozłożeniu. I tak aż do przejmującego finału. […]”
Anna Jazgarska „Wszystkie dzieci rodzą się artystami” dla www.teatralny.pl
Koncept: Jacenty Krawczyk
Reżyseria: Jacenty Krawczyk, Joanna Czajkowska
Choreografia: Joanna Czajkowska, Jacenty Krawczyk, Kamila Maik, Kalina Porazińska, Joanna Nadrowska, Magdalena Laudańska, Kacper Matuszewski
Muzyka: Mariusz Noskowiak
Kostiumy: Alicja Gruca
Scenografia: Artur Gołdys, Zuza Maik
Światła: Mateusz Gierc
Wizualizacje: Katarzyna Turowska
Plakat: Katarzyna Turowska
7 pieczęć
20 lutego
Teatr Na Plaży w Sopocie
Punktem wyjścia do realizacji spektaklu jest film Ingmara Bergmana z 1957 roku pt. Siódma pieczęć. Przełamanie siódmej pieczęci według Apokalipsy św. Jana oznaczało moment, w którym rozpoczyna się czas ostateczny, w którym Bóg oddziela dobro od zła, po czym zsyła na umiłowaną przez siebie Ziemię śmierć i zagładę. Bohater – Rycerz powracający z wyprawy krzyżowej, w obliczu apokalipsy, traktuje swoją podróż jako drogę do poznania prawd ostatecznych. Ponieważ życie naokoło wydaje się pozbawione sensu, a Bóg milczy, Rycerz gotów jest zapytać o to spotkaną po drodze postać Śmierci. Śmierć decyduje się podjąć jego wyzwanie i zagrać z nim w szachy, na jednej szali kładąc tajemnicę istnienia, na drugiej – życie Rycerza i jego bliskich. W spektaklu podczas zadumy i refleksji nad partią szachów padną pytania dotyczące istoty życia, istnienia Boga, samotności człowieka, kryzysu wiary, uczuć i więzi miedzy ludzkich. Rycerz prowadzić będzie werbalny oraz ekspresyjno-ruchowy dyskurs z samym sobą, dotyczący filozoficznych moralnych rozterek, metafizycznej tajemnicy istnienia. Szachownica stanowić będzie alegoryczne medium.
Scenariusz, reżyseria (inspirowane dziełami Ingmara Bergmana): Jacek Krawczyk
Choreografia, kreacje aktorskie, taniec: Joanna Czajkowska, Jacek Krawczyk, Grzegorz Sierzputowski, Aleksandra Foltman, Róża Kołoda, Wiktoria Rudnik
Muzyka: Mariusz Noskowiak
Światło: Mateusz Gierc
Wizualizacje: Łukasz Boros
Scenografia: Jacek Krawczyk
Kostiumy: STT
Realizacja filmu: Piotr Czarnecki
Uwaga! Sprzedaż biletów tylko online: https://www.interticket.pl/program/spektakl-7-pieczec-premiera-6321