Wersja do druku

Udostępnij

W czerwcu i lipcu Pink Mama Theatre – zespół założony prze tancerza i choreografa Sławka Bendrata oraz aktora i reżysera Dominika Krawieckiego, rezydujący w szwajcarskim Bernie – pokaże swój najnowszy spektakl w kilku miastach Polski. W Dynastii twórcy dokonują zderzenia dwóch, całkiem skrajnych, światów – współczesnego świata sztuczności i plastiku oraz świata antycznego,  przepełnionego symboliką i mistycyzmem.  Inspiracją do stworzenia spektaklu stały się: klasyczny tekst Eurypidesa Bachantki, polski folklor oraz istniejące w wielu miejscach Europy zadaszone aquaparki imitujące plaże, morze, piękne krajobrazy przypominajace hollywoodzkie dekoracje  filmowe. Połączenie klasycznego patosu z groteskowym, sztucznym światem współczesnych wakacji w mieście staje sie pretekstem do rozmowy o uniwersum.

 

Tradycje ludowe kontynentu północnoamerykańskiego skonfrontowane z tradycjami antycznej Grecji, zauważalne są zarówno w muzyce, jak i w kostiumach. Tytułowa „DYNASTIA” to rodzina królewska, króla Teb Penteusza oraz boska, gdyż przynależy do niej również bóg Dionzos. To właśnie konflikt głównych bohaterów, boga Dionizosa – chcącego wprowadzić swój orgiastyczny kult, gdzie panuje szał i groza, i króla Penteusza – racjonalisty, ostatniego sprawiedliwego – doprowadza do tragedii, której nie można było uniknąć, gdyż była ona wolą boga.

 

W spektaklu występują aktorzy i tancerze pochodzący z różnych zakątków świata. Daje to możliwość dialogu pomiędzy wieloma kulturami i tradycjami.

 

Spektakl zostanie pokazany we Wrocławiu w ramach III edycji Laboratorium Ruchu ESK 2016 (26 czerwca godz. 19.00, TO TU,  ul. Hubska 6), w Bytomiu podczas przeglądu „to nie jest festiwal“ w Teatrze Rozbark (28 czerwca godz. 19.00, ul. Kilara 29), a także w  Małopolskim Ogrodzie Sztuki w Krakowie (3 lipca godz. 19.00, ul. Rajska 12).

 

Idea, reżyseria, scenografia, kostiumy: Sławek Bendrat i Dominik Krawiecki

Choreografia: Sławek Bendrat

Dramaturgia: Dominik Krawiecki

Reżyseria światła: Andac Karabeyoglu

Opracowanie muzyczne: Jonas Weber

Występują: Sławek Bendrat, Dominik Krawieck, Miryam Garcia Mariblanca, Valentin Markus Oppermann, Tomek Pomersbach, Ahmed Soura, Marek Wieczorek

Kierownictwo produkcji: Angelika Rohrer

Czas trwania spektaklu: 140 minut z przerwą.

Premiera: 20 lutego 2015 w Dampfzentrale Bern, Szwajcaria

 

Projekt współfinansowany przez Kanton Bern, Stadt Bern

 

Logo Bern 1 miasto, Pink Mama Theatre (miniaturka)        Logo Bern Kanton, Pink mama Theatre (miniaturka)

 

 

 

Pink Mama Theatre jest niezależnym teatrem Sławka Bendrata i Dominika Krawieckiego, stworzonym w marcu 2011 roku. Bendrat jest tancerzem- choreografem, Krawiecki aktorem- reżyserem. Ich wspólne poszukiwania queer w teatrze rozpoczęły się pracą nad spektaklem Gier, zrealizowanym w Luzerner Theater w roku 2007. Następnie zrealizowali w Marsylii eksperymentalny 45 minutowy film ,Id, w którym dużą rolę odgrywał ruch. Kolejne produkcje to Yugoboy.com, zainspirowany twórczością Mariny Abramović oraz solo Bendrata Pinku chirashi. Stworzone dotychczas spektakle pod szyldem Pink Mama Theatre to: Escort (2011 ), Afterparty (2012), Ariel ,czyli Swinger’s Planets (2012), Freaks (2013) . W Polsce zespół występował w Gdańsku (Gdański Festiwal Tańca), Lublinie (Maat Festival), w Krakowie i we Wrocławiu ( Wibracje taneczne, Atuty Tańca – w ramach programu Scena dla tańca Instytutu Muzyki i Tańca). Zespół wystąpił ze spektaklem Freaks podczas Polskiej Platformy Tańca  2014 w Lublinie w 2014.Przedstawiania grupy pojawiały się już niejednokrotnie w rankingach najlepszych produkcji teatrów tańca w Polsce.

Konsekwentne wcielanie w życie własnych idei doprowadziło twórców Pink Mama Theatre do objęcia w maju 2013 roku rezydencji w Dampfzentrale w Bernie (siedziby teatru w sezonie 2013/2014), będącej jednym z najważniejszych ośrodków tańca w Szwajcarii.

 

W skład zespołu wchodzą przedstawiciele kilku państw (Polska, Niemcy, Szwajcaria, Francja, Włochy). Dzięki temu Pink Mama Theatre, staje się platformą pomiędzy wschodnimi i zachodnimi tradycjami teatralnymi Europy. Poszukiwanie własnych korzeni oraz starcie się obu tych kultur rozwija ich język, styl i ekspresję.

 

 

 

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close