
This Takes Time. Fot. materiały organizatorów
W dniach 27-31 października 2017 roku odbędzie się we Wrocławiu kontynuacja programu Adama Kamińskiego Twórcza dyspozycja. Międzynarodowe Spotkania „Twórcza Dyspozycja” skierowane są do instruktorów, terapeutów, animatorów, pedagogów, tancerzy, choreografów, młodzieży oraz wszystkich, którzy są otwarci na pracę twórczą. Różnorodny program projektu zapewni uczestnikom uzyskanie nowych zdolności i wiedzy, dzięki warsztatom, działaniom twórczym, możliwości oglądania performansów i spektakli tanecznych. Warsztaty w dniach 27-31 października w Instytucie Uprawy i Nawożenia Gleby (ul. Orzechowa 61) poprowadzą Anna Piotrowska, Małgorzata Haduch, Maciej Sado, Szymon Dobosik, Anna Achimowicz, Alexey Torgunakov oraz kolektyw This Takes Time. Spektakle w Centrum Inicjatyw Artystycznych (ul. Tęczowa 79/81) pokażą Anna Piotrowska i Joanna Chitruszko oraz Maciej Sado (28 października, godz. 19.30), jak też Bytomski Teatr Tańca i Ruchu ROZBARK (29 października, 19.30).
Program współorganizowany przez Fundację Ludzka Sprawa
Projekt współfinansowany przez Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
Kurator programu: Adam Kamiński
Anna Piotrowska i Joanna Chitruszko, PRZY PRZY
W spektaklu tym Piotrowska przygląda się doktrynie hedonizmu, głoszonej przez greckiego filozofa Arystypa z Cyreny, czyli odkrywaniem przestrzeni pomiędzy przyjemnością a przykrością.
Teatr ROZBARK, pastmefuture
Duet (Szymon Dobosik i Alexey Torgunakov) jest próbą sprawdzenia filozoficznych założeń Edwarda Abramowskiego w praktyce i skonfrontowania ich z przestrzenią skojarzeń i obrazów, zaczerpniętych z różnych współczesnych form sztuki. pastmefuture to również próba zrozumienia tego, jak przesunięcia „ja” pracują w czasie. Kiedy pozostajemy zanurzeni w przeszłości i pozwalamy jej określać nas samych, a kiedy otrzymujemy impuls do kreowania nowej wersji samego siebie?
Under the Dead Tree
Inspiracją do stworzenia kreacji solowej Under the Dead Tree jest postać samego tancerza, utalentowanego Alexeya Torgunakova. Choreografia ukierunkowana jest na wrażliwości artystycznej tancerza, jego ogromnej kulturze ruchu, otwartości i uważności na materię cielesności. Praca ta zrodziła się z obserwacji rozwijającej się emocjonalności jego tańca, która wbrew pozorom nie jest pierwszoplanowa. Punktem wyjścia były ograniczenia, jakie człowiek tworzy sam sobie w życiu.
Podczas warsztatów i zajęć twórczych uczestnicy będą ćwiczyć nowe metody pracy z ciałem m.in. metodę Passing Through, Body Management, a także techniki tańca współczesnego (koordynacja ruchowa, pamięć ciała, zasada contractionrelease), nauczą się pracy z oddechem, świadomości ciała i jego ekspresji, improwizacji solowej, w parach i w grupie.
Program współfinansowany przez Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego.