
Wyniki naboru do laboratoriów „Taniec i niepełnosprawność: przekraczanie granic”. Narodowy Instytut Muzyki i Tańca
Laboratoria Taniec i niepełnosprawność odbędą się w dniach 23 czerwca – 1 lipca 2023 w Lądku-Zdroju. Właśnie poznaliśmy zakwalifikowane osoby do tegorocznej edycji.
Komisja w składzie: Tatiana Cholewa i Tobiasz Sebastian Berg (prowadzący tegoroczne laboratoria) oraz Patrycja Alenkuć (przedstawicielka Narodowego Instytutu Muzyki i Tańca), biorąc pod uwagę kryteria zawarte w ogłoszeniu o naborze do udziału w warsztatach Taniec i niepełnosprawność: przekraczanie granic, podjęła decyzję o zakwalifikowaniu do udziału poniższych osób (wg kolejności alfabetycznej):
Serdecznie gratulujemy.
Dziękujemy za wszystkie przesłane zgłoszenia i zapraszamy już teraz do kolejnych działań realizowanych w ramach projektu Taniec i niepełnosprawność: przekraczanie granic.
***
Harmonogram spotkania:
23 czerwca – część teoretyczno-praktyczna dla pedagogów/pedagożek, instruktorów/instruktorek, choreografów/choreografek; przyjazd pozostałych uczestników – artystów i artystek;
24 czerwca – 29 czerwca – działania laboratoryjne (warsztaty, aktywności projektowe);
30 czerwca – pokaz pracy w ramach Festiwalu, podsumowanie warsztatów i laboratoriów;
1 lipca – wyjazd uczestników
***
Biogramy prowadzących:
Tatiana Cholewa – tancerz, performer, choreograf. Od ponad 20 lat osoba o alternatywnej motoryce. Jako formę poznawczą ciała nienormatywnego wybrała sport zdobywając liczne prestiżowe osiągnięcia, m.in. Wicemistrzostwo Polski w Maratonie. Możliwości własnego ciała i sposoby wyrażania siebie praktykuje od 17 lat.
Dorobek artystyczny: Na chwilę (reż. J. Karch), Popatrz (reż. Tatiana Cholewa), Gatunki Chronione, Erynie niech zostaną za drzwiami, Taniec na Rymera (reż. R. Urbacki), Kwarantaniec – akcja społeczna Tancerzy, Projekt kwarantanna (pomysłodawca: F. Pawlak), IM/MOBILITY (reż. Lotte Mueller), Perfect Man (reż. Ł. Wójcicki), Granica rozumu (reż. Tatiana Cholewa).
Tobiasz Sebastian Berg – choreograf, twórca i badacz sztuki zaangażowany społecznie. Student Leadership and Communication Harvard University, absolwent między innymi PWST w Krakowie Wydziału Teatru Tańca w Bytomiu. Choreograf spektaklu Łabędzie nagrodzonego przez FEDORA Biennale Prizes, uznanego za „Wydarzenie roku 2022” przez magazyn „Dwutygodnik”. Autor koncepcji działań warsztatowych, rozwijających społeczeństwo, eliminujących różnice społeczne oraz programów tańca dla osób z niepełnosprawnościami. Najważniejsze realizacje artystyczne: The mind is a still smoke in an endless space (Kigali, Rwanda); Łabędzie (Teatr Wielki w Poznaniu); Praktyka widzenia (Teatr Nowy w Łodzi); SM. Masochistyczne obrazy ojciec-syn (Kielecki Teatr Tańca w koprodukcji z Festiwalem Nowe Epifanie); The rape of Lucretia (Polska Opera Królewska); Arianie (Narodowy Stary Teatr w Krakowie); Skóra Węża (Teatr Narodowy w Warszawie); Karamazov (Daugavpils Teatris na Łotwie); The burning fiery furnace (Opera Wrocławska); Pożegnanie Króla – Verdi (Kielecki Teatr Tańca); Przerwana cisza (Warszawska Opera Kameralna); Hańba (reż. Maciej Podstawny, Teatr im. Stefana Żeromskiego w Kielcach), Hen. O końcu (Akademia Sztuk Teatralnych im. St. Wyspiańskiego w Krakowie).