Międzynarodowe Spotkania Teatrów Tańca w Lublinie, jeden z nielicznych w Polsce festiwali tańca współczesnego cieszący się ponad dwudziestoletnią tradycją, zdążył przyzwyczaić publiczność do bogactwa i różnorodności swoich propozycji programowych. Podczas trwającej dziesięć dni XII edycji MSTT na scenach Centrum Kultury oraz Centrum Spotkania Kultur w Lublinie zaprezentowano aż 37 spektakli i etiud, działań performatywnych oraz filmów tańca. Motywem przewodnim tegorocznej odsłony festiwalu była amerykańska scena taneczna, reprezentowana zarówno przez renomowane zespoły instytucjonalne, Alonzo King LINES Ballet oraz Ailey II (zespół repertuarowy działający przy Alvin Ailey American Dance Theater), jak i eksperymentalną grupę , która w swoim performansie nawiązuje do pionierów improwizacji kontaktowej – Steve’a Paxtona i Lisy Nelson. W tym nurcie znalazła się również premiera ale słońce wzeszło i już w nim trwaliśmy, zrealizowana pod kierunkiem choreografki Colleen Thomas z udziałem tancerzy z Polski, Ukrainy, Białorusi i USA.
Nie ma sztuki bez miłości (Mikołaj Mikołajczyk Projekt: Tomaszewski)
Teresa Fazan | TaniecPOLSKA.pl | 2014
Recenzje
3 lipca 2014
Boję się śmierci, ale z nią zatańczę – o spektaklu Renaty Piotrowskiej-Auffert
Marcin Kania | taniecPOLSKA.pl | 2016
Artykuły
30 listopada 2016
Za kulisami Polskiego Baletu Narodowego cz. I – Yuka Ebihara w rozmowie z Maciejem Krawcem
Maciej Krawiec | taniecPOLSKA.pl | 2016
Wywiady
18 października 2016
Dyskursy pamięci – o programie performatywnym „Archiwum ciała”
Regina Lissowska-Postaremczak | TaniecPOLSKA.pl | 2014
Artykuły
10 stycznia 2014
Zbigniew Rybczyński i Yvonne Rainer na nowo – relacja z festiwalu Made in Potsdam 2018
Natalia Staszczak-Prüfer | taniecPOLSKA.pl | 2018
Relacje
5 marca 2018
Rzut oka na performatywne spektrum – relacja z festiwalu „Berlin Tanztage 2017”
Natalia Staszczak-Prüfer | taniecPOLSKA.pl | 2017
Relacje
13 lutego 2017