Agata Siniarska to fikcyjna postać o wielu talentach i przeszłości kryminalnej, świadomie dziejąca się epizodach w przestrzeni choreograficznych sekwencji. Dając szansę przez lata różnym rodzajom form teatralnych, studiując zadania choreograficzne w HZT w Berlinie, obecnie kreuje ucieszne studia feministyczne oraz kultywuje pragnienia wobec obrazu, języka i pisania, kina i animacji, w obszarze swych feministycznych praktyk. Uzależniona od fikcji prowadzi swe dochodzenia pomiędzy życiem/śmiercią w obrazie a życiem/śmiercią poza kadrem, tworząc z siebie samej, poprzez przypisane jej kulturowe struktury, narzędzia wizualnej retoryki. Każdy wizerunek, podsycany przez energię głębokiej teoretycznej jękliwości, robi z pasją i wielką fascynacją. Wielokrotnie nie samotnie, ale w kompanii wielu wspaniałych awanturników.
Prace własne:
– Agata Danst Teresa (2010)
– krótkie historie o miłości Weather Report (2011)
– Weather Report. Chapter 1. Blue (2012)
– Weather Report. Chapter 2. Red (2013)
– Śmierć 24 klatki na sekundę albo zrób mi tak jak w prawdziwym filmie – choreografia spowolniona w rozdziałach/Death 24 frames per second or do it to me like in a real movie. Delayed choreography in chapters (SOLO PROJEKT 2013)
– wykład performatywny every woman is a drag queen (2013)
– Death 24 frames per second or do it to me like in a real movie. Chapters 4-121 (2014)
– solo z lektorem filmowym Do it to me like in a real movie. Chapters 37-98 (2014)
Współpraca:
Female Trouble Collective, Diego Agulló, Ania Nowak, Roni Katz, Xenia Taniko Dwertmann, Katarzyna Wolinska, Przemek Kaminski, Siegmar Zacharias, Jean Luc Godard, Katharina Greimel, Ana Jelusic, Ehud Darash, Lea Martini, Deborah Hay, Ann Liv Young, Michelle Rizzo, Andrey Tarkovsky, Michelangelo Antonioni, deufert&plischke, Sophia New,…
http://cargocollective.com/agatasiniarska