Ludzie tańca

Zdjęcie: Anna Godowska

Topinambur

Wersja do druku

Udostępnij

Anna Godowska – tancerka, choreograf, pedagog tańca współczesnego, współzałożycielka Teatru Bretoncaffe. Ukończyła instruktorski kurs kwalifikacyjny tańca współczesnego zorganizowany przez Centrum Animacji Kultury w Warszawie (1996). W latach 1995-1997 była solistką Kieleckiego Teatru Tańca. W następnych latach tworzyła prace solowe i uczestniczyła w międzynarodowych projektach, m.in. w Niemczech i w Paryżu. Była rezydentką w Choreographisches Zentrum NRW w Essen (2000), Centrum Sztuki Współczesnej w Warszawie (2002), Centre National de la Danse w Paryżu/Pantin (2005), centrum artystycznym Maison folie w Mons (Belgia, 2010) – dwa ostatnie wspólnie ze Sławomirem Krawczyńskim.

W 2001 wraz ze scenarzystą i reżyserem Sławomirem Krawczyńskim oraz muzykiem Dominikiem Strycharskim założyła Teatr Bretoncaffe. W ramach tej grupy odpowiada najczęściej za choreografię, biorąc również udział w większości spektakli. We współpracy ze Stowarzyszeniem Scena 96’ przygotowuje choreografie zespołowe (spektakle sceniczne i plenerowe). Współpracuje z artystami innych dziedzin sztuki, między innymi z Katarzyną Kozyrą (Lord of the Dance, 2002; Cheerleaderka, 2006; Il castrato; 2006) i Anną Baumgart (Utwór o matce i ojczyźnie, Bunkier Sztuki, Kraków 2008), tworzy ruch sceniczny (Był sobie dziad i baba Agnieszki Błońskiej, Instytut Teatralny/Teatr Wielki – Opera Narodowa, 2010, Chór kobiet w reżyserii Marty Górnickiej, Instytut Teatralny 2010). Pośród wielu doświadczeń Anny Godowskiej znajdują się projekty solowe, choreografie grupowe, warsztaty tańca i codzienna praca pedagogiczna, między innymi w Studio Artystycznym Metro przy Teatrze Buffo (1998-1999), Studio Taneczno-Aktorskim przy Szkole Baletowej w Warszawie (1998-2004) oraz nieistniejącym już Teatrze Wytwórnia. Była animatorką wielu projektów pedagogicznych: DCX upowszechniającego taniec współczesny w Ośrodku Działań Twórczych w Warszawie (2004-2006; obecnie pod nazwą Sala Widowiskowa DK Włochy), Podświadomość a ciało – dziewięć autorskich warsztatów w Jagniątkowie koło Jeleniej Góry (2003-2006). Realizowała również krótsze projekty warsztatowo-edukacyjne, m.in. Taniec i peryferia (2008, Teatr Wytwórnia), Urban Body (Festiwal „Sztuka Ulicy” 2008), warsztaty dla studentów Akademii Teatralnej w Warszawie, Trans Weekend w Studio Burdąg (2010).

Od 2005 roku jest stałą współpracowniczką Sławomira Krawczyńskiego przy realizacji projektu badawczo-artystycznego Taniec Śniącego Ciała autorstwa Krawczyńskiego, inspirowanego metodologią Psychologii Zorientowanej na Proces Arnolda Mindella. Projekt ten realizowany jest przez Teatr Bretoncaffe we współpracy z Akademią Psychologii Zorientowanej na Proces w Warszawie i obejmuje zarówno pracę nad spektaklami, jak i warsztaty.

W swoich poszukiwaniach na polu tańca artystka przekracza traktowanie go jako zwykłej, fizycznej techniki pracy z ciałem. W obręb działalności artystycznej i edukacyjnej Godowska włącza inspiracje i elementy metod pochodzące z innych dziedzin, tj. psychologia, psychoterapia, praktyki duchowe. Taniec uznaje nie tylko wyjątkową formę ekspresji duchowości, ale również sposób na jej odkrywanie.

Topinambur. Fot. Jakub Wittchen.
Ja, Agaue
Ja, Agaue
Ja, Agaue. Fot. Jakub Wittchen.
Topinambur

powiązane

Zespoły

Organizacje

Festiwale

Wydarzenia

Bibliografia

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close