Tancerka, dyplomowany baletmistrz, rekonstruktor tradycyjnej literatury baletowej, metodyk akademickiego tańca klasycznego i charakterystycznego.
W 1963 roku ukończyła Państwową Szkołę Baletową w Poznaniu w klasie Olgi Sławskiej– Lipczyńskiej. W latach 1963– 1968 studiowała na Wydziale Baletmistrzowskim w Konserwatorium im. Rimskiego– Korsakowa i na Wydziale Pedagogicznym w Akademickiej Szkole Baletowej im. A. Waganowej w Leningradzie (Sankt Petersburg) uzyskując tytuł magistra sztuki. Jej wiedzę, umiejętności i kompetencje kształtowali między innymi: Wiera Siergiejewna Kostrowicka, Natalia Aleksandrowna Kamkowa, Inna Borysewna Zubkowska, Feia Iwanowna Bałabina, Nina Wiktorowna Bielikowa, Borys Jakowlewicz Bregwadze, Aleksander Iwanowicz Puszkin (taniec klasyczny, metodyka nauczania tańca klasycznego); Tania Bazilewska– Bujanowska, Ninel Aleksandrowna Pietrowa, Margarita Nikołajewna Alfimowa (literatura baletowa); Nikołaj Nikołajewicz Sieriebriennikow (partnerowanie); Julij Jakowliewicz Drużynin (taniec charakterystyczny).
W 1968 roku wzięła udział w Międzynarodowym Konkursie Baletowym w Warnie: tańczyła: pas de deux z Il aktu baletu Giselle, pas de deux z. III aktu baletu Śpiąca królewna, duet Ptak i myśliwy (E. Grieg/L.. Jakobson). Po studiach, w 1968 roku, rozpoczęła pracę artystyczną w Teatrze Wielkim w Warszawie. Na stanowisku solistki zatrudniona była w latach 1970– 1989, do zakończenia kariery scenicznej. Występowała we wszystkich baletach będących ówcześnie w repertuarze Teatru Wielkiego, kreując wiele ról, w tym partii solistycznych. W jej repertuarze znalazły się, między innymi:
1969 – role Wiosny, Jesieni, pawana w balecie Kopciuszek (S. Prokofiew/ A. Cziczinadze)
1970 – Taniec z tamburynami w balecie Romeo i Julia (S. Prokofiew/A. Cziczinadze)
1971 – Juanita, Grands pas w balecie Don Kichot (A. Minkus/A. Cziczinadze)
1972 – Giselle w balecie Giselle (A. Adam/A. Cziczinadze)
1972 – główne role w Czterech baletach (poemat symfoniczny Odlewnia stali (A. Mosołow/J. Lazzini)
1973 – rola Ćmy i Tancerki wschodu w balecie Pan Twardowski (L. Różycki/W. Gruca)
1973 – pas de trois, pas de quatre, narzeczona w balecie Jezioro łabędzie (P. Czajkowski/B. Chaliułow)
1974 – Rzeźba I w balecie Rzeźby mistrza Piotra (R. Twardowski/T. Kujawa)
1974 – Wskazówka zegara, Wiara w balecie Coppelia (L.. Delibes/A. Messerer)
1975 – Chiarina w balecie Karnawał (R. Schuman/W. Gruca)
1975 – Klara w balecie Panna Julia w Baletach Birgitt Culberg (B. Culberg/T. Rongstrom)
1978 – Enona w balecie Fedra w Baletach Serge’a Liffara (G. Auric/Liffar)
1979 – Ptak miłości w balecie Szeherezada (M. Rimski– Korsakow/R. Kuzniecowa)
1979 – solistka w Symfonii klasycznej (S. Prokofiew/W. Jelizariew)
1980 – postać Orla w balecie Rara Avis, w Baletach A. Mendeza
1981 – walc cis– moll, mazurek D– dur w balecie Les Sylphides (F.Chopin/J. Plasecki wg. M. Fokira)
1982 – Zefir i Fora w operze Hrabinia (S. Moniuszko/W. Borkowski)
1982 – solistka w Mitach (K. Szymanowski/T. Kujawa)
1983 – Wróżka srebrna w balecie Śpiąca Królewna (P. Czajkowski/P. Gusiew)
Występowała także w wielu teatrach baletowych i operowych w Niemczech, Danii i Włoszech.
Od 1968 do 1995 roku pracowała w Państwowej Szkole Baletowej w Warszawie ucząc tańca klasycznego i literatury baletowej. Wśród uczniów i absolwentów byli min. Sylwia Dytkowska i Anna Grabka– Szpilman. W 1972 roku współtworzyła ramy programowe Zaocznych Wyższych Studiów Nauczycieli Tańca podejmując pracę w Państwowej Wyższej Szkole Muzycznej w Warszawie. W uczelni tej, dziś w Uniwersytecie Muzycznym F. Chopina w Warszawie, na kierunku Taniec, specjalności Pedagogika Baletowa, pracuje na stanowisku wykładowcy tańca klasycznego, dydaktyki tańca klasycznego i literatury baletowej kształcąc pedagogów tańca dla potrzeb (przede wszystkim) polskiego, profesjonalnego szkolnictwa baletowego. Na przestrzeni lat wyróżniającymi dyplomantami byli min. Bożena Kociołkowska, Elżbieta Jaroń, Jolanta Rybarska, Irena Tarasiewicz, Maria Bilska, Zygmunt Sidło i Kazimierz Wrzosek (nauczyciele, kierownicy artystyczni, dyrektorzy szkół baletowych). Od 1981 roku Danuta Piasecka współpracowała z wieloma teatrami we Włoszech. W Teatro Massimo w Palermo, Teatro Comunale we Florencji, Teatro Dell’Opera w Rzymie, Teatro Arena di Werona zatrudniona była na stanowisku maestra di ballo prowadząc zajęcia zespołowe, lekcje tańca klasycznego oraz próby bieżącego repertuaru baletowego. Pod jej okiem doskonaliły swoje umiejętności największe włoskie baleriny – Carla Fracci, Elisabetta Terabus, Margherita Parifla i Marga Nativo. Wielu innych uczestniczyła w prowadzonych przez nią międzynarodowych stażach baletmistrzowskich dla profesjonalnych tancerzy. Pracowała również w Narodowej Akademii Tańca w Rzymie jako pedagog gościnny, Na stanowisku pedagoga– repetytora pracowała także w Słowackim Teatrze Narodowym (Slowenskoje Narodne Divadlo) w Bratysławie.
Działalność baletmistrzowska i pedagogiczna:
1979 – współpraca w przygotowaniu premiery baletu Giselle w Teatrze Wielkim w Łodzi
1980 – 1981– Maître de ballet (Maestra di ballo) w Teatro Massimo di Palermo (Palermo/Włochy)
1985 – 1986 – Maître de ballet (Maestra di ballo) w Teatro Comunale di Firenze (Palermo/Włochy)
1987 – wykładowca letniego kursu Stage Inaugurale we Florence Dance Center (Florencja/Włochy)
1988 – wykładowca letniego kursu Nel nome di Tersicore w Teatro Tenda we Florencji (Włochy)
1988 – Stage di Danza Classica con Danuta Piacecka (Caserta/Włochy)
1989 – Maître de ballet (Maestra di ballo) w Teatro Dell’Opera di Roma (Rzym/Włochy)
1989 – wykładowca zimowego kursu tańca klasycznego w II Centro Studi Danra (Caserta/Włochy)
1990 – Grand pas z baletu Paquita; Les Sylphides – przygotowanie występu scenicznego na egzamin dyplomowy prowadzonej klasy (Teatr Wielki w Warszawie) 1990,
1992 – wykładowca letniego kursu Vacanze con la Danza (Grado/Włochy)
1994 – wykładowca letniego kursu Stage Internazionale di Danza (Roncegno/Włochy)
1995 – Pas d’action z baletu La Bayadère – przygotowanie występu scenicznego na egzamin dyplomowy prowadzonej klasy (Teatr Wielki w Warszawie)
1998 – wykładowca tańca klasycznego i literatury baletowej w Państwowej Akademii Tańca w Rzymie (Academia Nationale di Danza, Roma) Od 1995 roku (kilkukrotnie) przygotowanie studentów kierunku Taniec do występów scenicznych w Sali Koncertowej UMFC
2010– 2011– baletmistrz w Slovenske Narodne Divadlo (Bratysława/Włochy)
2013 – Maître de ballet (Maestra di ballo) w Venezia Balletto A.S.D – Centro di Formazione Profesionale (Wenecja Włochy)
Nagrody, tytuły honorowe:
1987 – srebrny Krzyż Zasługi (Teatr Wielki w Warszawie)
1989– Premio Europeo Lorenzo il Magnifico (Accademia Intemazionale Medicea – Florencja/Włochy)
1989 – Senator honorowy Międzynarodowej Akademii Medycejskiej we Florencji (Accademia Internazionale Medicea Florencja/Włochy)
2011 – odznaka honorowa „Zasłużony dla Kultury Polskiej”
2018 – srebrny medal „Zasłużony Kulturze Gloria Artis”