Filip Szatarski – tancerz, choreograf, dramaturg. Pochodzi z Gdańska. Zajmuje się badaniem obszaru szeroko pojętego teatru i tańca w połączeniu z muzyką i sztukami wizualnymi. Od roku 1994 jest związany z Teatrem Dada von Bzdülöw. Jako choreograf, tancerz i dramaturg stworzył 15 autorskich spektakli, zapraszając do współpracy artystów z całego świata. Można tu wymienić m.in. Kąpielca we współpracy z Mileną Rewińską (2001, Bałtycki Uniwersytet Tańca) oraz Itcolt we współpracy z Shaula Cambazzu i Janem Rzwersky (Teatr Marni, Bruksela, 2010/2011). W roku 2005 był stypendystą programu Artist in Residence/Akiyoshi Art Village Yamaguchi w Japonii. Jest to projekt rządu japońskiego, który umożliwia badanie, warsztaty oraz realizację spektaklu. Na zakończenie rezydencji Szatarski przygotował parteatralne przedstawienie Jakub (wspólnie z zespołem Mordy), które było pokazywane w Polsce i Japonii.
Przez ostatnie 18 lat współpracował z licznymi teatrami tańca: Tanz Hotel Wien, Tanz Atelier Wien, Smafu Compagnie, Osez Project Canada, FeinSinn Company Wien, Blue Elephant Company Düsseldorf. Zajmuje się również realizacją choreografii i ruchu scenicznego dla teatrów dramatycznych w Polsce i za granicą (ponad 40 realizacji). Chętnie współpracuje z muzykami jako wokalista. Jest autorem parateatralnego zjawiska Jakub, które współtworzy wraz z zespołem Mordy. Z niemiecką grupą Nanoschlaf prowadzi badania w zakresie połączenia improwizacji tańca oraz współczesnej muzyki improwizowanej. W latach 2005–2011 był dyrektorem artystycznym trzech dużych projektów międzynarodowych dla młodzieży: Nietolerancja, Ideale Stadt i Traffic.
Stale współpracuje z austriacką tancerką i choreografką, Julią Mach, regularnie występująca i tworzącą w Polsce (m.in. gościnnie z Teatrem Dada von Bzdülöw). Do tej pory przygotowałli wspólnie trzy spektakle: Visitores (2007, duet: wykonanie i choreografia), The fishinyou (2008/2009, solo Mach, Austria-Polska, współpraca dramaturgiczna i przy reżyserii świateł), Alien Anonymous (2009/2010 duet Julii Mach i Anny Nowak, współpraca choreograficzna i dramaturgia). W latach 2004-2010 kooperował z artystami wizualnymi i muzykami, takimi jak, między innymi, Kamila Chomicz, Tymon Tymański, Rafał Dętkoś, Grzegorz Welizarowicz. Uczestniczył także w nietypowych produkcjach, tzw. flying show (spektakle powietrzne na ogromnych platformach).
Od roku 2011 wraz z Radkiem Heweltem prowadzi długotrwałą inicjatywę mającą na celu wyeliminowanie zjawiska kryzysu z obszaru sztuki współczesnej o nazwie Clever Project. W 2013 roku wyreżyserował spektakl Off-Age z udziałem 20 seniorek w wieku powyżej 60 lat (współpraca z Gdańskim Uniwersytetem Trzeciego Wieku). Prowadzi warsztaty świadomości ciała i przestrzeni dla profesjonalnych aktorów teatralnych. Jako pedagog tańca uczy improwizacji i podstaw improwizacji kontaktowej. Pracuje z dziećmi, młodzieżą i seniorami. Laureat stypendiów rządu japońskiego, Marszałka Województwa Pomorskiego, Miasta Gdańska (trzykrotnie) oraz Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego (na badania w zakresie improwizacji). Najnowszy wspólny projekt realizowany wspólnie z Radkiem Heweltem, zatytułowany INSTANT OPERA. Adult Crying Inventory, miał premierę w październiku 2014 roku w Wiedniu.
www.cleverprojectcontact.wix.com/cleverproject
Ponadto artysta zajmuje się realizacją choreografii i ruchu scenicznego dla teatrów dramatycznych w Polsce i za granicą, ma na koncie ponad dwadzieścia prac z tej dziedziny. Warto wymienić choćby kilkaz nich: Księżna D’Amalfi Johna Webstera w reżyserii Grzegorza Wiśniewskiego (Teatr Wybrzeże w Gdańsku, 2006), Blaszany bębenek według powieści Güntera Grassa w reżyserii Adama Nalepy (Teatr Wybrzeże w Gdańsku, 2007) i Panny z Wilka według opowiadania Jarosława Iwaszkiewicza w reżyserii Krzysztofa Rekowskiego (Teatr Polski w Poznaniu, 2009). Ponadto pracował w teatrach dramatycznych w Gdyni, Warszawie, Toruniu, Białymstoku, Wałbrzychu, Kaliszu i Opolu.