Tancerka, choreograf. Absolwentka Państwowej Szkoły Baletowej w Bytomiu. Całą karierę sceniczną związała z łódzką sceną baletową, gdzie w latach 1958-82 była jedną z czołowych solistek. Znana szczególnie z ról o wyraźnym rysie aktorskim i charakterystycznym. Stworzyła znaczące kreacje jako: Zarema w Fontannie Bachczyseraju, Diablica i Krasawica w Panu Twardowskim, Panna Młoda w Harnasiach, Czarna królowa w Szach-macie, Partyzantka w polskiej realizacji słynnego Zielonego stołu Kurta Joossa i Mesagera w Orfeuszu Monteverdiego w głośnej łódzkiej inscenizacji Ericha Waltera. Wcześnie rozpoczęła praktykę choreograficzną, pracując początkowo głównie dla telewizji i filmu. W latach 70. szczególną popularność na ogólnopolskiej antenie telewizyjnej zyskały jej rewie choreograficzne z cyklu „Dobry wieczór, tu Łódź”. Współpracowała jako choreograf z teatrami dramatycznymi i operowymi Bytomia, Krakowa, Łodzi i Warszawy. Stworzyła też i kierowała pierwszą w Polsce grupą baletową tańca rozrywkowego i współczesnego „Le Soleil”. Największą jej samodzielną produkcją była inscenizacja Pana Twardowskiego na scenie Teatru Wielkiego w Łodzi (1985). Zyskała tam również uznanie jako choreograf produkcji operowych: Fausta Gounoda i Króla Ubu Pendereckiego. Nad tą ostatnią realizacją pracowała z reżyserem Lechem Majewskim. Jest wieloletnim wykładowcą Państwowej Wyższej Szkoły Filmowej, Telewizyjnej i Teatralnej w Łodzi. Wyróżniona została odznaczeniami państwowymi oraz licznymi nagrodami zawodowymi i regionalnymi.