Katarzyna Chmielewska − tancerka, choreograf, nauczyciel tańca, współzałożycielka Teatru Dada von Bzdülöw (od 1993 roku), natomiast od roku 2008 − prezes Stowarzyszenia Teatr Dada von Bzdülöw.
W 1993 ukończyła Państwową Szkołę Baletową w Gdańsku, a kilka lat później studiowała taniec współczesny w szkole tańca współczesnego P.A.R.T.S. w Brukseli (1996-1997). Do tej pory współpracowała z wieloma teatrami dramatycznymi i niezależnymi, tj. Państwową Operą Bałtycką wGdańsku (1993-1994), Gdańskim Teatrem Tańca (1994-1995), Teatrem Miejskim w Gdyni (1997-2000), Klubem Żak w Gdańsku (2000-2008), Teatrem Wybrzeże w Gdańsku (2008-obecnie).
Od 1993 współtworzy Teatr Dada von Bzdülöw. W Teatrze realizuje autorskie choreografie, m.in. /Si/ (2000), Dialogus in conventione (2001), so beautiful (2002), Bonsai (2005), Juicy Flesh (2005) oraz współtworzy i występuje w większości przedstawień, m.in. Magnolia (2003), Kilka Błyskotliwych Spostrzeżeń (a la Gombrowicz) 2004, Eden (2006), Faktor T (2008), Czerwona Trawa (2009), Caffè Latte (2009), LeSacre (2010). Z Teatrem Dada występowała dotychczas w wielu krajach na całym świecie m.in. w Anglii, Belgii, Cyprze, Czechach, Finlandii, Francji, Hiszpanii, Indiach, Irlandii, Islandii, Izraelu, Kanadzie, Litwie, Niemczech, Palestynie, Słowenii, Stanach Zjednoczonych, Szwajcarii, Szwecji, Włoszech. W ramach pracy artystycznej w zespole prowadzi również lekcje techniki tańca współczesnego i improwizacji
Od początku swojej pracy zawodowej na polu tańca współtworzy w Trójmieście spektakle we współpracy z innymi choreografami, m.in. Melissą Monteros (Kolizje, 1995, Odejścia, 1996), Avi Kaiserem (In the Body, 1999), Tatianą Baganową (Papugaj, 2000), Roberto Olivanem (Natural Strange Days, 2001), Chiharu Mamiya-Jędrzejewską ( olo artystki Karnacja, 2007).
Równolegle Chmielewska realizuje choreografie i ruch sceniczny dla teatrów dramatycznych w całej Polsce: Teatr Miejski w Gdynii: Nie przerywajcie zabawy (1997), Teatr Wybrzeże w Gdańsku: Monologi Waginy (2002), Mewa (2002), Zwyczajne Szaleństwa (2003), Orkiestra Titanic (2007), Farsa z Walworth (2008), Zawisza Czarny (2010), Być jak Kazimierz Deyna (2010), Per procura (2011), Teatr Studio w Warszawie: Mewa (2002), Księżna Amalfi (2010), Teatr Powszechny w Krakowie: Sindbad (2004), Teatr Jaracza w Olsztynie: Wesele udrobnomieszczan (2009), Teatr Dramatyczny w Wałbrzychu: Zemsta (2009).
Artystka aktywnie uczestniczy w licznych krajowych i międzynarodowych projektach tanecznych i teatralnych, m.in. Landscape X – występuje w spektaklu Porwanie Europy w reżyserii Piotra Cieplaka (Sztokholm 1998) / X-group – w ramach półrocznego projektu dla młodych choreografów tworzy spektakl Enter oraz zMagdaleną Reiter współtworzy duet Wszystkie Apropos (PARTS, Bruksela 2000) / B-Visible − prowadzi warsztat z improwizacji (Gent 2002) / Improwizacje – uczestniczy w cyklu warsztatów zimprowizacji prowadzonym przez Thomasa Houerta (Praga 2003) / Trans Danse Europe – projekt europejski, w ramach którego współtworzy spektakl Kilka błyskotliwych spostrzeżeń (Avignon, Bruksela, Helsinki, Praga, Reykjavik 2004-2006) / ODYS-SEAS – występuje w projekcie teatralnym na terenach Stoczni Gdańskiej (Gdańsk 2004)/Angels of Stealth − tworzy choreografię i występuje wmultimedialnym projekcie Rodneya Place (Warszawa, Paryż 2005) / Co-operacja – współprowadzi iuczestniczy w międzynarodowym warsztacie dla choreografów tańca (Gdańsk, Ge newa, Paryż 2006) /kompozycja w czasie rzeczywistym („Real time composition”) – uczestniczy w warsztacie z Michaelem Schumaherem (Stary Browar, Poznań 2007) /Punkt Zwrotny – współtworzy duet wraz z Bożeną Eltermann (Gdańsk 2008) /Factor T –w ramach koprodukcji Starego Browaru w Poznaniu i Dance Advance (USA) współtworzy spektakl prezentowany w Poznaniu i na festiwalu Live Arts w Filadelfii (Poznań, Filadelfia 2007-2008) /Inkubator – projekt warsztatów, gdzie z grupą studentów Alternatywnej Szkoły Tańca z Klubu Żak itrójmiejskich b’boyów tworzy spektakl Świat zastępczy (Klub Żak, Gdańsk 2008) i Makbet – występ w spektaklu multimedialnym produkowanym przez Festiwal Szekspirowski (Gdańsk 2010).