Maria Żuk – pierwsza solistka Polskiego Baletu Narodowego. Tańca uczyła się w Państwowej Szkole Baletowej w Krasnodarze i w 2003 roku zadebiutowała w tamtejszym Teatrze Baletu Jurija Grigorowicza, gdzie wśród wielu jej partii znalazły się: Klara w Dziadku do orzechów, Frygia w Spartakusie i Księżniczka Szirin w Legendzie o miłości. W 2007 roku przeniosła się do Polski i została zaangażowana do baletu Teatru Muzycznego w Lublinie jako solistka, a następnie (2008 rok) do baletu Teatru Wielkiego – Opery Narodowej jako koryfejka. Rok później otrzymała stanowisko solistki Polskiego Baletu Narodowego, a w 2012 roku – pierwszej solistki.
Na warszawskiej scenie wykonuje główne partie w baletach klasycznych: partię Klary w Dziadku do orzechów – najpierw w choreografii Andrzeja Glegolskiego i potem także w nowej inscenizacji Toera van Schayka i Wayne’a Englinga, Odettę-Odylię w Jeziorze łabędzim, Nikiję i Solistkę Cieni w Bajaderze, Kopciuszka i Wróżkę Zimy w Kopciuszku Fredericka Ashtona, a także Ozyldę w Tristanie, dwa duże duety w baletach Kurt Weill oraz In Light and Shadow Krzysztofa Pastora, główne partie solowe w Concerto Barocco George’a Balanchine’a oraz partie solowe w baletach Maurice’a Béjarta (Święto wiosny), Alexeia Ratmansky’ego (Anna Karenina) i Emila Wesołowskiego (Pocałunki). Ponadto solowe partie Syreny w Synu marnotrawnym Balanchine’a, Drugiej Arii w In Light and Shadow Krzysztofa Pastora, Kitri-Dulcynei w Don Kichocie Alexeia Fadeyecheva..