Oskar Malinowski (ur. 11 listopada 1990) – aktor, tancerz, performer i choreograf. Absolwent Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej im. Ludwika Solskiego w Krakowie, Wydziału Teatru Tańca w Bytomiu. Aktualnie współpracuje z Komuną/Warszawa (Cezary idzie na wojny, reż. Cezary Tomaszewski, 2017; Rodos, chor. Wojciech Grudziński, 2019); Nowym Teatrem w Warszawie (Języki Przyszłości/Future Tongues, reż. chor. Ania Nowak, 2018); Zachętą Narodowa Galeria Sztuki w Warszawie (Topologia pożądania, chor. Agnieszka Kryst, 2019) oraz Teatrem Fredry w Gnieźnie (Historia przemocy, reż. Ewelina Marciniak, 2019). Artysta realizuje autorskie projekty – coś/ktoś (2013); KINGWAY (2015) – oraz wraz z Katarzyną Gorczycą współtworzy kolektyw Gorczyca/Malinowski w ramach którego powstały spektakle: #DBRMPP (2016) i Para nr 1 (2018). Jako choreograf pracował przy spektaklu Duchologia polska w reżyserii Jakuba Skrzywanka w Teatrze Dramatyczny w Wałbrzychu/Teatr Zagłębia w Sosnowcu (2018).
Natomiast jako aktor, tancerz, performer uczestniczył w wielu produkcjach, m.in.: Leni Riefenstahl. Epizody niepamięci, reż. Ewelina Marciniak w Teatrze Śląskim w Katowicach (2016); we are not superheroes, reż. Kamil Wawrzuta/Ruchomy Kolektyw w Teatrze Ochoty w Warszawie (2016); Wyzwolenie, reż. Radosław Rychcik w Teatrze im. Juliusza Słowackiego w Krakowie (2017); Wymarsz Zuzy Golińskiej i Izy Szostak w Studio teatrgaleria w Warszawie (2017); Zatoka suma, reż. Agata Dyczko w Teatrze Ochoty w Warszawie (2017); Arcytrudno dojechać na Bródno, reż. Cezary Tomaszewski w Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski w Warszawie (2018).
Stypendysta Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego za osiągnięcia artystyczne.