Sergey Popov − pierwszy solista Polskiego Baletu Narodowego. Urodził się w Sankt Petersburgu i tam też ukończył Akademię Baletu Rosyjskiego im. Agrippiny Waganowej. Po zakończeniu edukacji zaangażował się do zespołu Baletu Teatru Maryjskiego, gdzie tańczył w latach 2000-2009. Jednocześnie w latach 2005 – 2009 występował z Balet Sezony Rosyjskie jako pierwszy tancerz gościnny. Od 2009 roku jest pierwszym solistą Polskiego Baletu Narodowego w Warszawie.
Na scenie Teatru Maryjskiego miał okazję występować m.in. jako: Romeo i Parys w Romeo i Julii, Wacław w Fontannie Bachczysaraju, Apollo w Przebudzeniu Flory, Książę w Dziadku do orzechów, Grand Pas w Rajmondzie, Ali w Korsarzu, Młodzieniec w Sylfidzie, Poeta w Chopinianach, Carewicz Iwan w Ognistym Ptaku, Pan Młody w Weselu, Apollo w Apollu Musagete, Flegmatyk i Temat w Czterech temperamentach, tańczył także partie solowe w baletach: Grand Pas z baletu Paquita, Karnawał, Serenada, Klejnoty – Szmaragdy, La Valse i Approximate Sonata. Gościnnie z innymi zespołami wykonywał także czołowe partie klasyczne jak Zygfryd w Jeziorze łabędzim i Albert w Giselle.
Po otrzymaniu angażu do warszawskiego zespołu kreował następujące role: Nowy Orfeusz i inne partie solowe w Kurcie Weillu, Solor w Bajaderze, Morhołt w Tristanie, Liszt i Chopin w Chopinie, artyście romantycznym, Tybalt w Romeo i Julii, Siostra Przyrodnia, Wellington i Przyjaciel Księcia w Kopciuszku, Pierwsza Aria w In Light and Shadow, Wronski w Annie Kareninie, Nasz i Tchnienie w I przejdą deszcze… Pastora; partia solowa w Pocałunkach. Rivalen w Tristanie Pastora, Drosselmeyer w Dziadku do orzechów, Książę w Kopciuszku, Abel w Kainie i Ablu Wesołowskiego (w ramach wieczoru Opowieści biblijne), Oberon w Śnie nocy letniej Johna Neumeiera i Hamlet w balecie pod tym samym tytułem Jacka Tyskiego .