Tatiana Dziewanowska (przedtem: Kamieniecka) − tancerka, performerka, choreografka, absolwentka kulturoznawstwa i pedagogiki (specjalizacja: animacja społeczna) na Uniwersytecie Gdańskim oraz Szkoły Muzycznej I st. w Gdańsku. W latach 2007-2008 studiowała na Wydziale Teatru Tańca w PWST w Krakowie. Ukończyła roczny Kurs Choreografii Eksperymentalnej organizowany przez Fundację Burdąg. Uczyła się u takich pedagogów, jak: Maria F. Scaroni, Katrin Deufert, Lisa Nelson, Myriam Gourfink, David Zambrano, Ivo Dimchev, Keith Hennessy, Jess Curtis, Iwona Olszowska, Sławek Krawczyński.
Wspólnie z Teatrem Dada von Bzdülöw zrealizowała takie produkcje, jak: Czerwona Trawa (2009), Le Sacre (2010), Celebration, czyli koniec. I jeszcze raz! (2012) oraz Enclave 4/7 (2013). Jako tancerka/performerka współpracowała przy projektach z: trójmiejskim kolektywem Good Girl Killer (Le Sni, 2010), Patrycją Orzechowską (Sculptures Just Now, HOMEBODY), Roberto Olivanem (Enclave 4/7), Izą Szostak (Wilgotny Rytuał Oczyszczający, 2016), Martą Ziółek (Twerk like a teen spirit, 2015) oraz Renatą Piotrowską-Auffret (Sorcery/Wspólne, 2015/2016).
W ramach programu rezydencyjnego Rezydencja/Premiera, organizowanego przez Klub Żak w Gdańsku, zrealizowała swój solowy spektakl Wieloryb (2011), który powstał we współpracy z izraelskim choreografem Arkadim Zaidesem, oraz współtworzyła wraz z Kasią Wolińską spektakl Best F(r)iends (2012). Jest autorką performansu Kawalerka (2013, Gdańska Galeria Miejska 2) oraz akcji site-specific, zatytułowanej Stany skupienia (Festiwal Streewaves 2014). Jej kolejny projekt NIEBO to interdyscyplinarny performans/instalacja, który problematyzuje relację człowiek-zwierzę, system wykluczenia, potrzeby bliskości z naturą i ekstatycznych, duchowych uniesień.
Stypendystka Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w dziedzinie tańca (2016), Stypendium Kulturalnego Miasta Gdańska (2012) oraz Alternatywnej Akademii Tańca (2011), realizowanej przez Art Stations Foundation w Poznaniu (program Stary Browar Nowy Taniec).
Od 2009 rokuzajmuje się edukacją w zakresie techniki tańca współczesnego, improwizacji oraz świadomości ciała. W swojej praktyce ciała korzysta m.in. z technik somatycznych i metody Ruchu Autentycznego, za pomocą których eksploruje kwestie ucieleśniania, poszerzania pola percepcji i wrażliwości. Od lat zainteresowana szeroko rozumianą improwizacją, pracą ze stanami, wyobraźnią oraz eksperymentalnym podejściem do działań fizycznych.