
Self to the N-th Power Fot. Aleksandr Stzhalkovski
Self to the N-th Power Fot. Aleksandr Stzhalkovski
Odbywający się od jedenastu lat w Białymstoku największy i najważniejszy festiwal tańca współczesnego w północno-wschodniej Polsce. Tegoroczna XII edycja podejmuje temat tożsamości Europy Środkowo-Wschodniej. Na festiwal zaproszono 56 artystów z Polski, Białorusi, Ukrainy i Litwy. Podczas tegorocznego „Kalejdoskopu” zrealizowanych zostanie dwadzieścia wydarzeń.
W ramach festiwalu Anya Korzyuk z Białorusi pokaże spektakl Self to the N-th Power razem z artystami z Ukrainy – M.O.S.T Dance Project, którzy zaprezentują spektakl believe/not/believe.
O spektaklu Self to the N-th Power:
Dlaczego nasza własna percepcja rożni się od percepcji innych? Czy to prawda, że człowiek składa się z kilku cech charakteru
w tym samym momencie, i że jego „własne ja” pojawia się w zależności od sytuacji? Czy prawdziwe „własne ja” istnieje? Czy
może zostać dostrzeżone?
Koncepcja i reżyseria: Anya Korzyuk
Kreacja i wykonanie: Anya Korzyuk, Olga Skvortsova
O spektaklu believe/not/believe:
Możliwe, że nigdy nie zacząłeś o tym myśleć, a może po prostu już do tego przywykłeś. Tak. Tak po prostu – prawdopodobnie się do tego przyzwyczaiłeś i przestałeś zwracać na to uwagę. Poważne ciocie i wujkowie z telewizji, radia, gazet oraz wielkich billboardów, cały czas mówią nam coś o sobie. Kiedy chcemy się czegoś dowiedzieć na temat nas samych, musimy zapytać „gadające głowy” widniejące w telewizorze. Gdy zaczynasz to wszystko obserwować, czujesz się rozbawiony. Czasami zdajesz sobie sprawę, że także i dla Ciebie są śmieszni. Później skupiasz swoją uwagę na zwykłych ludziach, takich samych, jak ty i ja. Następnie zaczynasz z nimi rozmawiać, zadawać im pytania. Tak jest. Jesteś u celu.
Wydarzenia, które mają teraz miejsce na Ukrainie, dają nam coraz więcej powodów do przemyśleń na temat tego, jak wyglądało nasze życie wcześniej. Zaczęliśmy rozumieć, że nasze przyszłe życie zależy tylko i wyłącznie od nas. Przyglądając się ludziom nas otaczającym, zaczęliśmy domniemywać, iż jednym ze źródeł tego całego „zła” są „niezależne” światowe media. Świat każdego z nas stał się sumą technologii informacyjnych, jakie nas otaczają. W spektaklu Wierzyć/nie/wierzyć, spróbowaliśmy wyobrazić sobie, dokąd może to nas poprowadzić i gdzie możemy znaleźć odpowiedź dotyczącą tego, co może nas uratować. My nie znaleźliśmy odpowiedzi. Jednakże, może nasz performans sprawi, że to wy znajdziecie odpowiedź na to pytanie.
Choreografia: Anton Ovchinnikov, Anton Safonov
Tańczerze: Anton Ovchinnikov, Anton Safonov
Więcej informacji: http://festiwal-kalejdoskop.pl