Nowohuckie Centrum Kultury – Krakowskie Centrum Choreograficzne zaprasza na spektakl Black is the colour Natalii Dinges, Sylwii Hefczyńskiej-Lewandowskiej, Danieli Komędery-Miśkiewicz, Dominiki Wiak, do którego choreografię realizuje wieloletni współpracownik Alaina Platela i jego zespołu les ballets C de la B, Quan Bui Ngoc.
O spektaklu:
Gdyby jutra nie było.
To jest moja podróż.
Nic nas nie powstrzyma.
Peter Łyczkowski – wychowany za kulisami teatrów muzyk, grafik, ilustrator, fotograf, z wykształcenia architekt. Działa na pograniczu muzyki, teatru, wideo, literatury i sztuk plastycznych. Komponuje muzykę do teatru, słuchowisk, audiobooków i szuflady (www.peterlyczkowski.com/music. Od 2012 r. rozwija autorski projekt słuchowisk realizowanych na żywo przed publicznością Czytagramy, w ramach którego wystawił 10 premier na krajowych festiwalach literackich i teatralnych oraz
kameralnych scenach (www.czytagramy.pl . Żyje w chmurze, będąc jednakowoż w stałym kontakcie z ziemią.
Quan Bui Ngoc – regularnie współpracuje z operą Ho Chi Minh w Wietnamie. W 2002 roku rozpoczął współpracę z Alainem Platelem: Wolf, a następnie vsprs (2006), pitié! (2008) i C(H) ŒURS (2012). Współpracował przy pracy Bolero z Lisi Estaras (2009) oraz reżyserował z Lisi I know a place (2009). Stworzył spektakl Jump or Fall (listopad 2009), razem z Julianą Neves i Samuelem Lefeuvre. W 2011 roku dołączył do Australian Dance Theatre z Be Your Self, po tym jak rozpoczął współpracę z kompanią Swis 3art3 jako reżyser i choreograf K oraz Untold. Pracował nad projektami z udziałem dzieci na pamiątkę wojenną w Ypres i więźniami z Brugii. Stworzył spektakl Blurry dla Evaduda Dance Company. Był asystentem artystycznym Alaina Platela w projektach Nicht schlafen, Requiem pour L. i Le Sacre du Printemps w 2018 roku.
Natalia Dinges – absolwentka WTT w Bytomiu, AST w Krakowie (2013). Jako wykonawczyni związana z różnymi teatrami, m. in. Śląskim, Słowackiego w Krakowie, Polskim w Bielsku Białej, Ochoty w Warszawie, Małym w Tychach, Śląskim Teatrem Tańca, Alias Cie czy nazwiskami: Marciniak, Rychcik, Piekorz, Godowska, Krawczyński, Botelho, Lewandowski, Łumiński, Hefczyńska-Lewandowska, Raźniak, B. Peszek, Garbacik, Cohen, Mazurkiewicz, Urbacki, itd. oraz licznymi produkcjami niezależnymi. Tworzy lub współtworzy choreografię (Mesjasze, Kurde le bele, Superbohaterów 10/9, Szac, cykl Muzyczne opowieści Hani M., Profanum), asystuje przy produkcjach dyplomowych WTT AST. Przed studiami zawodowo trenowała akrobatykę sportową, obecnie najchętniej prowadzi zajęcia ze świadomości ciała dla wszystkich grup wiekowych, jak i dla osób niepełnosprawnych.
Daniela Komędera – tancerka, choreografka, aktorka, absolwentka PWST w Krakowie na Wydziale Teatru Tańca w Bytomiu. Współpracowała jako wykonawczyni m.in. z Teatrem Dada von Bzdülöw, Teatrem Amareya, Lubelskim Teatrem Tańca, Teatrem Ochoty, Kayą Kołodziejczyk, Maciejem Kuźmińskim, Radkiem Rychcikiem, Agatą Dyczko, Jackiem Łumińskim, Robertem Wechslerem, Wojtkiem Mochniejem, Olgą Kebas. Współpracowała jako choreograf z Brianem Michelsem (Jak wam się podoba, Wiele hałasu o nic). Współtworzyła spektakl Heimsuchung, który zdobył Złotą Maskę za choreografię. Spektakl Room 40, w którym tańczy zdobył Nagrodę Publiczności na Polskiej Platformie Tańca.vDaniela była stypendystką Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego, Prezydenta Miasta Bielska-Białej oraz Alternatywnej Akademii Tańca Art Stations Foundation by Grażyna Kulczyk.
Dominika Wiak – absolwentka Wydziału Teatru Tańca PWST w Krakowie. Współpracuje z Teatrem im. Juliusza Słowackiego w Krakowie oraz Teatrem Śląskim w Katowicach. Występuje w m.in. spektaklach: Radosława Rychcika, Eweliny Marciniak, Eryka Makohona, Macieja Kuźmińskiego, Jakuba Lewandowskiego oraz Sylwii Hefczyńskiej-Lewandowskiej. Zdobyła nagrody BEST SOLO za spektakl Melancholia Jakuba Lewandowskiego oraz nagród BEST SOLO oraz AUDIENCE AWARD za spektakl inner place na Międzynarodowym Konkursie Choreograficznym Solo/Duo w Budapeszcie. Zdobyła I nagrody za solo Melancholia na Ogólnopolskim Festiwalu Zawirowania w Warszawie. Tańczyła w spektaklu Room 40 Macieja Kuźmińskiego, nagrodzonego przez publiczność podczas Polskiej Platformy Tańca w 2014 roku. Była stypendystką Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego za wybitne osiągnięcia artystyczne. Dwukrotnie uczestniczyła w projekcie badawczym nad tańcem w Chinach.
Spektakl zrealizowany we współpracy z Instytutem Muzyki i Tańca w ramach programu Zamówienia choreograficzne 2018.
Bilety w cenie25 i 35 zł do kupienia tutaj
***
Więcej informacji o festiwalu: balletofffestival.pl/ lub www.facebook.com/balletoff/