Lublin: „Moja przyjemność leży na końcu języka” (Przestrzenie Sztuki – Taniec)

Zdjęcie: Lublin: „Moja przyjemność leży na końcu języka” (Przestrzenie Sztuki – Taniec)

„Moja przyjemność leży na końcu języka”, fot. Klaudyna Schubert

Wyobraźmy sobie oś – na jednym końcu mamy przyjemność, na drugim cierpienie, gdzieś pomiędzy nimi jest stan zero. Czy ten stan „nie odczuwania cierpienia” jest już stanem przyjemności?

Wersja do druku

Udostępnij

To ścieżka sensoryczna, próba uchwycenia ciała wyzwalającego się z wąskich szczelin, będących niewygodą duchową i cielesną. Poruszamy się po linii osi badając jej granice. Oddając się wrażeniom i zmysłom wchodzimy w grę z „gruboskórnością” pod która kryją się fantazję, które są często zawstydzane, ukrywane, ale ostatecznie zapewniają nam przetrwanie.

Zapach kawy, ciasta drożdżowego, benzyny, woskowanie, fale uderzające o ciało, przejeżdżanie opuszkiem palca po wewnętrznej części łokcia, spanie na dywanie, ścisk, żelazo, mróz,zrywanie skóry, bezdech, mech, rzeźby, manekiny, ukąszenia…

Fizyczne doświadczenie ciała i doznania mogą istnieć wraz z uznaniem naszej natury, zaakceptowaniem instynktów i impulsów, koncentrując się wokół codziennej egzystencji, miejsc, w których granice pękają, rozszerzają się i tworzą rozpadliny, w których są tekstury, zapachy, tarcie i to, co mamy na końcu języka.

Realizatorzy:

Wykonanie: Jori Gerula i Martyna Dyląg
Choreografia: Adrianna Kazimierz i zespół
Reżyseria świateł i fotografia: Klaudyna Schubert
Scenografia i wizualizacja: Jakub Kotynia
Tekst: Aniela Płudowska
Muzyka: Olga Pasek

KALENDARIUM

ARCHIWUM WYSTAWIEŃ

premiera •

godz. 18:00

Lublin: Centrum Kultury w Lublinie, ul. Peowiaków 12

inne wydarzenia

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close