
fot. Kinga Karpati&Daniel Zarewicz, na zdjęciu: Justyna Czarnota i Alicja Müller
fot. Kinga Karpati&Daniel Zarewicz, na zdjęciu: Justyna Czarnota i Alicja Müller
Art Stations Foundation zaprasza na całodzienny warsztat pisania o spektaklach tańca dla dzieci. Pretekstem do analizy będą dwa rodzinne spektakle taneczne: Gdzie kształty mają szyje kolektywu Holobiont, który zostanie zaprezentowany na Scenie Wspólnej, oraz Labirynt w reż. Alicji Morawskiej-Rubczak, którego nagranie uczestnicy zobaczą na zajęciach.
Spotkanie adresowane jest do krytyków i studentów zarówno z obszaru tańca, jak i sztuki dla dzieci. Będzie miało formę warsztatową – dzięki rozmowom i grom performatywnym uczestnicy wspólnie z prowadzącymi zastanowią się, jak mogą wyglądać teksty krytyczne poświęcone tańcowi dla dzieci. Uruchamiając strategie pochodzące z różnych obszarów krytyki teatralnej (teatr, taniec, teatr dziecięcy), nakreślą zarówno obszary ich dialogu, jak i miejsca potrzebujące nowego języka.
Wydarzenie odbywa się w ramach 10. edycji programu Roztańczone Rodziny.
Warsztat jest bezpłatny, osoby chętne do udziału proszone są o przesyłanie zgłoszeń wraz z CV do 29 lutego na adres: dzieci@starybrowarnowytaniec.pl
Prowadzące: Justyna Czarnota i Alicja Müller
Justyna Czarnota – pedagożka teatru, pasjonatka teatru dla dzieci i młodzieży. Od 2010 roku pracuje w Instytucie Teatralnym im. Zbigniewa Raszewskiego, gdzie obecnie kieruje Działem Pedagogiki Teatru. Członek Stowarzyszenia Pedagogów Teatru. Stypendystka Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Kierowniczka programowa Wakacyjnego Festiwalu Sztuki dla Dzieci Hurra! ART! w Teatrze Lalki i Aktora Kubuś w Kielcach. Jako pedagożka teatru we współpracy z reżyserem Robertem Jaroszem współtworzy spektakle teatralne – m.in. Lustrzana chmura w Teatrze Animacji w Poznaniu oraz Traktat o wykradaniu owoców w Teatrze Lalek Guliwer w Warszawie. Realizuje autorskie projekty z zakresu edukacji oraz upowszechniania kultury. (fot. Kinga Karpati & Daniel Zarewicz PRESTIGE PORTRAIT)
Alicja Müller – doktorantka w Katedrze Antropologii Literatury i Badań Kulturowych na Uniwersytecie Jagiellońskim; autorka książki Sobątańczenie. Między choreografią a narracją (Wydawnictwo UJ, 2017). Publikuje między innymi w „Teatrze”, „Didaskaliach”, „Akcencie”, „Blizie” i na portalu taniecPOLSKA.pl; w latach 2015-2018 była redaktorką naczelną magazynu „Teatralia”. W 2014 roku została laureatką I edycji Ogólnopolskiego Konkursu im. Andrzeja Żurowskiego na Recenzje Teatralne dla Młodego Krytyka, a w 2015 wygrała Konkurs na najlepszą pracę magisterską z zakresu wiedzy o teatrze, widowisku i performansie, organizowany przez Instytut Teatralny. Jest członkinią Międzynarodowego Stowarzyszenia Krytyków Teatralnych AICT/IACT i zastępczynią szefowej Fundacji PERFORMAT.