
Fot. Ewa Würdinger.
Fot. Ewa Würdinger.
Celem projektu jest poszerzenie grona odbiorców muzyki współczesnych kompozytorów, a także zainspirowanie młodych, początkujących choreografów do tworzenia klasycznych i neoklasycznych pozycji choreograficznych do polskiej muzyki współczesnej. W roku 2013 z okazji 100-lecia urodzin Witolda Lutosławskiego pierwsze warsztaty młodych choreografów zadedykowane zostaną właśnie temu kompozytorowi. Przed debiutującymi choreografami, a także młodymi absolwentami Uniwersytetu Artystycznego w Poznaniu postawione jest zadanie stworzenia spektaklu baletowego do muzyki Witolda Lutosławskiego w kreacji choreograficznej i scenograficznej. Projekt zakłada również stwarzanie możliwości startu zawodowego młodym absolwentom szkół artystycznych w Polsce oraz reorientacji zawodowej tancerzy, którzy kończąc karierę baletową mają szansę przenieść swoją aktywność zawodową na inne dziedziny sztuki.
Bezpłatne bilety do odebrania w kasach Teatru Wielkiego od 2 września. Limit 250 miejsc.
Opiekun artystyczny prac choreograficznych:Jacek Przybyłowicz
Opiekun artystyczny prac wizualnych: Dominik Lejman
Autorzy prac choreograficznych: Diana Gajownik-Stankow, Wiktor Dawydiuk, Stephan Aubry, Natalia Trafankowska, Monika Gałęska
Autorzy prac wizualnych oraz kostiumów: Grupa OKO – Klaudia Jarecka, Aleksandra Grunholz,Olga Ozierańska, Maryam Muliaee, Piotr Macha, Piotr Rymer, Zofia Nierodzińska, Karolina Kubik, Agnieszka Gębska
Producent i koordynator projektu: Alina Kubiak
Koordynatorzy realizacji prac choreograficznych: Aleksandra Brzezowska i Marcin Rolczyński
Kompozytor
choreografia: Wiktor Dawydiuk
muzyka: Witold Lutosławski
kostiumy: Grupa OKO – Aleksandra Grunholz, Klaudia Jarecka,
Olga Ozierańska
światła: Jacek Raczkowiak
Muzyka wykorzystana w spektaklu: Koncert na orkiestrę Witolda Lutosławskiego
Corps
choreografia: Stéphane Aubry
muzyka: Witold Lutosławski
kostiumy: Agnieszka Gębska, Karolina Kubik
projekcje: Piotr Rymer
światła: Jacek Raczkowia
Muzyka wykorzystana w spektaklu: Mała suita na orkiestrę kameralną Witolda Lutosławskiego – fragment
Preludia taneczne
choreografia: Natalia Trafankowska
muzyka: Witold Lutosławski
kostiumy: Agnieszka Gębska, Karolina Kubik
światła: Jacek Raczkowiak
Muzyka wykorzystana w spektaklu: Preludia taneczne na klarnet i orkiestrę kameralną Witolda Lutosławskiego
Fini
choreografia: Diana Gajownik-Stankow
muzyka: Witold Lutosławski
kostiumy: Piotr Macha
projekcje: Piotr Macha
światła: Jacek Raczkowiak
Muzyka wykorzystana w spektaklu: Sonata na fortepian cz. I oraz Wariacje na temat Paganiniego na fortepian Witolda Lutosławskiego
Od Franza Kafki do Teresy z Ávila
choreografia: Monika Gałęska
muzyka: Witold Lutosławski
kostiumy: Grupa OKO – Aleksandra Grunholz, Klaudia Jarecka, Olga Ozierańska
projekcje: Grupa OKO – Aleksandra Grunholz, Klaudia Jarecka, Olga Ozierańska
światła: Jacek Raczkowiak
Muzyka wykorzystana w spektaklu: Sonata na fortepian, cz. II Adagio ma non troppo Witolda Lutosławskiego
Resurrecting
autor: Maryam Muliaee
muzyka: sonata na fortepian, cz. II Ma Non Troppo Witolda Lutosławskiego
Mała Suita- Asia
Preludium taneczne- Asia
Sonata Allegro-Till
autor: Zofia Nierodzińska
muzyka: Mała suita na orkiestrę kameralną, Sonata na fortepian, cz. I Allegro, Preludia taneczne na klarnet i orkiestrę kameralną Witolda Lutosławskiego
311 km
autor: Piotr Rymer
Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w ramach programu „Lutosławski 2013 – Promesa”, realizowanego przez Instytut Muzyki i Tańca.