Reika naukę tańca klasycznego rozpoczęła w wieku trzech lat. Opanowała potem rozmaite formy tańca: od baletu poprzez taniec współczesny, jazzowy, soulowy po balet podwodny i pantomimę. Taniec współczesny studiowała pod kierunkiem Juna Midorikawy – ucznia Baku Ishiiego. Jako tancerka i choreograf ustanowiła swój własny oryginalny świat zwany „Reika’s Body Expression”, który skomponowany jest z dwóch zasadniczych elementów: dźwięku i ruchu. Czasami dźwięk i ruch są symultanicznie zharmonizowane, a kiedy indziej pojawiają się kompletnie rozłącznie. Reika sama rozwinęła tę wyjątkową technikę. W swoich choreografiach wykorzystuje bardzo wiele typów ruchu scenicznego, takich jak: taniec teatru nō, klasyczny taniec japoński, flamenco czy tradycyjny taniec tajski, łącząc je z różnymi formami tańca współczesnego.
O spektaklu:
Wyobraźmy sobie, że jesteśmy w muzeum. Chodzimy po nim, oglądamy obrazy, czytamy o ich genezie i słuchamy różnych interpretacji. Korzystamy z naszej wyobraźni, aby zrozumieć zamysł twórczy artysty i cieszyć się z samego obcowania z dziełem. Moving art („sztuka w ruchu”) może dostarczyć widzom tej samej przyjemności. Różnica między dziełem statycznym a dziełem w ruchu polega na tym, że moving art, łącząc ze sobą różne gatunki taneczne i typy ruchu scenicznego, wywołuje w widzach wrażenie oglądania trójwymiarowych obrazów w ruchu. Poprzez syntezę barwy, ruchu, światła, muzyki i aranżacji przestrzeni widz wchodzi niejako do wnętrza dzieła.
Reika Modern Dance Body Expression
Moving Art Mangekyo
Reżyseria i choreografia REIKA
Muzyka KENJI KAWAI, JOCELYN POOK, HANS ZIMMER, MICHAEL NYMAN , RICHARD WAGNER
Wizualizacje MASAHIKO NAMIKI
Scenografia HIDEO KUMAGAI
Tancerze Reika, Kanako Ohki, Wakana Horiguchi, Yoshiko Hirano,
Yumiko Izumi, Yuika Nakagawa, Miwako Uemura,
Tsubasa Saitou, Yutaka Saitou
Współpraca:
Japan East Europe Artists Exchenge Association w Tokio
Producent: Jun Midorikawa