
Fot. Wilma van de Hel
Fot. Wilma van de Hel
Spektakl współorganizowany przez Instytutu Muzyki i Tańca w ramach II edycji „Agonu. Programu zamówień kompozytorsko-choreograficzne”. WSTĘP WOLNY.
Spektakl dotyczy tematyki zakorzenionych w człowieku wartości wychowawczych i kulturowych oraz dogłębnej analizy momentu, w którym pojawia się motywacja do wyparcia się tych korzeni. Jak taki moment kształtuje ciąg dalszy bytu jednostki i,w konsekwencji, perspektywę bytu społeczności, której jest częścią. Pierwsze inspiracje sięgają filmu Aliony van der Horst Water children ,który obudził temat narodzin, płodności, cielesności i pierwszego domu człowieka czyli ciała kobiety. Z czasem kiełkujący temat dotarł do momentu, w którym pod lupę artyści wzięli proces udomowienia człowieka i spróbowali uchwycić moment, w którym przychodzi ochota na odcięcie się od korzeni, od kulturowych schematów, od tradycji i rodzinnych źródeł. Zadali sobie pytanie, na ile takie odcięcie od domu w ogóle jest możliwe i jeśli tak, to dokąd to „nowe” może nas doprowadzić.
Miejsce: Fundacja Elektrowni Rybnik, ul. Podmiejska ,tel 7391898
Wstęp wolny
Choreografia: Aleksandra Bożek-Muszyńska
Muzyka: Michał Mackiewicz
Koncept i wykonanie: Aleksandra Bożek-Muszyńska, Aleksandra Holesz
Spektakl współorganizowany przez Instytutu Muzyki i Tańca w ramach II edycji „Agonu. Programu zamówień kompozytorsko-choreograficzne
Partnerzy projektu: Aleksandra Bożek-Muszyńska
Tancerka, niezależna performerka, dyplomowany instruktor tańca współczesnego. Przez wiele lat związana z niezależnymi grupami tańca współczesnego w Polsce, m.in. „Hoplaaa” z Krakowa, „Grupa Wahadło” z Rybnika. Od 2007 związana z warszawskim Teatrem „Mufmi” Anny Piotrowskiej. Autorka kilku solowych prac (Dystans, Kandyzowany, In brief,), laureatka I nagrody kategorii Miniatura Taneczna na Ogólnopolskich Konfrontacjach Tańca Współczesnego (solo Dystans), współautorka choreografii do Przaśny , Just Go (festiwal SoloDuo w Budapeszcie),coaching i do you…? Od kilku lat zafascynowana tańcem konceptualnym, wykraczającym poza granice ogólnie rozumianego teatru tańca.
Michał Mackiewicz: Artysta pracujący wielopłaszczyznowo. Prowadzi poszukiwania w obszarach design’u, współczesnego malarstwa, grafiki, abstrakcyjnych form przestrzennych, technik oświetleniowych i eksperymentalnej muzyki elektronicznej. Swoje doświadczenia zdobywał przygotowując liczne wystawy, audycje, spektakle. Współpracuje z teatrami tańca jako muzyk, kompozytor. Zajmuje się również iluminacją i scenografią. Mackiewicz nie stara się szokować, prowokować, daje swoim odbiorcom oddech, przestrzeń. Jego wypowiedź jest nieoczywista, skłaniająca do myślenia i pomimo swojej powściągliwości i wyraźnie intelektualnego charakteru, niesie w sobie dyskretny ładunek emocjonalny. Działania tego artysty wyróżniają się precyzją oraz dbałością o jakość wykończenia, ich autor jest perfekcjonistą kładącym szczególny nacisk na warsztatowe mistrzostwo. Ma za sobą liczne realizacje. Prezentował swoją twórczość w Polsce, Norwegii, na Litwie i Węgrzech. Ostatnio rozpoczął współpracę z tancerzami z Chin oraz Niemiec.
Aleksandra Holesz: Wszystkie działania toczy wokół ruchu,jest od niego uzależniona. Ma na koncie zrealizowane spektakle Tajemnice krwi, Żywopłot,na wypasie, Soczywistość, mamroMIRONczenie i wiele mniejszych realizacji. Laureatka wielu festiwali tanecznych i teatralnych w Polsce i za granicą. Słuchaczka licznych kursów i warsztatów poświęconych tańcowi i teatrowi w kraju i za granicą. Obecnie pracuje w Fundacji Elektrowni w Rybniku jako reżyserka, choreografka i instruktor tańca współczesnego Grupy Wahadło i Grupy Poczekalnia. Organizuje tam regularne warsztaty tańca współczesnego i imprezy: Wokół Wahadła (prezentacje teatrów tańca) oraz FERplayJAM (taneczno-muzyczne jam sassion).Dodatkowo prowadzi warsztaty i lekcje z tańca współczesnego.
kontakt: grupawahadlo@o2.pl