Centrum Sztuki Tańca w Warszawie zaprasza na pierwszą premierę w ramach Programu Koprodukcje CST 2018 przy współpracy z Teatrem Tańca Zawirowania. Będzie to spektakl Black Out w choreografii Bartka Woszczyńskiego. Po spektaklu odbędzie się rozmowa z artystami.
Black Out obnaża skomplikowane mechanizmy zachodzące w naszej głowie podczas podejmowania niezwykle trudnych decyzji. Inspiracją do spektaklu jest specyfika zawodu śledczych, którzy często w oparciu o strzępki informacji muszą odtworzyć przeszłość i wypełnić ten „black out”. Spektakl ukazuje niezwykle trudne wybory, przed którymi staje nie tylko śledczy, ale także my często stajemy chociażby wtedy, kiedy podejmujemy decyzję, które w znacznym stopniu zaważą na naszej przyszłość. Nie da się jednak przewidzieć, która decyzja okaże się właściwa. Spektakl skupia się na procesie podejmowania decyzji oraz ogromie obliczeń, analiz i prób odtworzenia różnych scenariuszy z nim związanych. Publiczność zostaje tu postawiona w roli decydenta, który dysponujemy taki danymi, jak: jeden winny, trzech podejrzanych, trzy różne wersje zdarzeń, zero alibi. To psychologiczna gra, w której liczą się nie tylko fakty, ale także przypuszczenia, oskarżenia, przebiegłość, a przede wszystkim instynkt. Nieustanne zrzucanie winy, wzajemne oskarżenia, ciągła zmiana, w tym, kto jest przyjacielem, a kto wrogiem – to rzeczywistość, w jakiej znajdzie się trzech tancerzy: Artur Grabarczyk, Bartek Woszczyński oraz Szymon Osiński. Decyzja będzie musiała zostać podjęta na końcu, a więc tik, tak. Patrzcie uważnie, bo czas ucieka. Dla wielu osób moment podjęcia decyzji jest niesłychanie trudny. Bardzo często spędzamy bezsenne noce, analizując i wyobrażając sobie różne wersje wydarzeń w zależności od tego, co wybierzemy – czasami są to decyzje ważne, lecz czasami są to dylematy, które nie mają znaczenia, ale z drugiej strony… czy kiedykolwiek możemy przewidzieć, które z naszych decyzji tak naprawdę nie mają znaczenia?
Język ruchu w tym spektaklu chciałbym stworzyć wspólnie z tancerzami, ale w moim wyobrażeniu jest on bardzo fizyczny, zróżnicowany i dynamiczny – tak jak dynamiczna jest forma wciąż zmieniających się zależności pomiędzy nimi. Pracując z trzema tancerzami (włączając samego siebie), mającymi zupełnie inny „background” taneczny, chciałbym wyeksponować unikalność każdego z nas, a następnie znaleźć coś, co jest dla nas wspólne i co pozwoli ukształtować wspólny język ruchu, który będzie stanowić fundament ruchowy spektaklu. Biorąc formę tańca współczesnego jako główny środek wyrazu, chciałbym poszerzyć jego definicje poprzez czerpanie inspiracji również z innych form sztuki. Moim celem jest zatarcie granicy pomiędzy narracją i abstrakcją i próba stworzenia wielopłaszczyznowego spektaklu, w którym ruch oraz jego kompozycja jest jedynie zaproszeniem do indywidualnej interpretacji. Wierzę w to, że „Black Out” pozwoli publiczności zredefiniować swoje schematy myślowe podczas podejmowania decyzji i sprawi, że spojrzą na nie z innej perspektywy. Jestem pewien, że dynamika spektaklu, w którym „podejrzani” oraz „niewinni” (a więc te pozornie „złe” oraz „dobre” decyzje) będą zmieniać się jak w kalejdoskopie, zapraszając publiczność do psychologicznej gry ukazanej poprzez bardzo fizyczny oraz dynamiczny język tańca współczesnego.
Bartek Woszczyński
Bilety: 10 zł – dostępne w Domu Kultrury Kadr, 22 843 88 oraz na stronie www.dkkadr.waw.pl
Koncepcja i choreografia: Bartek Woszczyński
Wykonanie: Artur Grabarczyk, Szymon Osiński, Bartek Woszczyński
Muzyka: ATMO (Giulio Donati & Simone Donati)
Koprodukcja: Teatr Tańca Zawirowania/ Fundacja Scena Współczesna/ Centrum Sztuki Tańca w Warszawie
Bartek Woszczyński – choreograf i tancerz, absolwent londyńskiej wyższej szkoły the Rambert School of Ballet and Contemporary Dance. W Polsce uczestniczył w różnych projektach tańca współczesnego, w tym także w projektach komercyjnych m.in. You Can Dance. Przez trzy sezony związany był z Black Box Dance Company w Danii. Współpracował z takimi choreografami, jak Fotis Nikolaou, Soodong Jung, Mark Baldwin, Stephanie Thomasen, Gary Clarke, Thomas Bentin, Marie Brolin-Tani, Renaud Wiser, Mari Carrasco, Yong Sean Liu. Jego choreografie wystawiane były m.in. w Polsce, Wielkiej Brytanii, Japonii, Kanadzie, Bułgarii, Białorusi, Portugalii oraz Korei Południowej. W międzynarodowym konkursie choreograficznymK „Warsaw ZAWIROWANIA Dance” w 2017 roku jego ostatni projekt solowy After the Past otrzymał wyróżnienie w postaci zaproszenia do Jerozolimy na Jerusalem Dance Week.
***
Projekt współfinansuje m. st. Warszawa
Organizatorzy: Fundacja Artystyczna PERFORM, Fundacja Rozwoju Teatru ‘NOWA FALA’
Partner projektu: Dom Kultury Kadr
Współpraca: Centrum w Ruchu, Fundacja Burdąg, Fundacja Ciało/Umysł, Fundacja Ciało się, Fundacja Movementum/Warsaw Dance Department, Fundacja „Myśl w Ciele” / Warszawska Pracownia Kinetograficzna, Fundacja Rozwoju Tańca „Eferte” / Mufmi Teatr Tańca, Fundacja Scena Współczesna / Teatr Tańca Zawirowania, Fundacja Sztuka i Współczesność, Fundacja Sztuki Tańca, Fundacja Tradycji i Transformacji Sztuki / Teatr Tańca NTF, Stowarzyszenie „Akademia Umiejętności Społecznych”/ Teatr Limen Butoh, Stowarzyszenie i Kolektyw Artystyczny Format ZERO, Stowarzyszenie Ja Ja Ja Ne Ne Ne / TukaWach, Stowarzyszenie Strefa Otwarta / Warszawski Teatr Tańca, Stowarzyszenie Sztuka Nowa
Patronat: taniecPOLSKA.pl, TVP Kultura, e-teatr, teatr dla was, miesięcznik TEATR, RDC, Warsawholic, Going., TANIEC
Dokładny program i szczegółowe informacje na stronach:
http://www.dkkadr.waw.pl/k/repertuar/
Facebook: www.facebook.com/cstwarszawa
Instagram: https://www.instagram.com/centrumsztukitancacst/
Twitter: https://twitter.com/CSTwWarszawie