
Fot. KNI
Fot. KNI
Basse Danseto chwila, w której pozwalamy sobie na przesunięcie z jednej rzeczywistości w drugą – między wolnością a skrępowaniem, między poczuciem bycia potrzebnym a bezużytecznym, między fikcją a prawdą, między spokojem a wzburzeniem, między emocjonalnością a introwertyzmem. To obraz, który ciągle się zmienia aby pozostać taki sam. To przestrzeń pełna sprzeczności, w której szum łączy się z harmonijną muzyką renesansu.
Nieprzewidywalność jest tutaj podstawową zasadą. Kiedy wykonywane ruchy zaczynają się synchronizować, rodzi się wspólnota mięśni i ruchów. Niezintegrowane elementy zaczynają tworzyć nowe kształty. Fizyczność wpływa na stan umysłu, który w odpowiedzi zapętla choreografię w nieskończoność.
Choreografia: Adrienn Hód
Taniec: Emese Cuhorka, Júlia Garai, Marco Torrice, Csaba Molnár
Muzyka na żywo, głos: Zoltán Mizsei
Dramaturgia: Ildikó Végh
Scenografia: Rózsa Sebő
Kostiumy: Kati Imre/Artista Studio
Światła: Bas Bersen
Kooprodukcja: Grand Theatre Groningen
Spektakl wyprodukowany dzięki wsparciu:
Węgierskiemu Ministerstwu Zasobów Ludzkich, National Culture Fund, Tempus Public Fundation (EU LIfelong Learning Program), New Performing Arts Foundation, Off Fundation, Workshop Fundation, Miasta Budapeszt, L1 Dance Works, Godor Club, Tanzfabrik Berlin, Radialsystem Berlin
Adrienn Hód – choreograf, nauczyciel. Znana jest ze swojego radykalnego podejścia do wzajemnej relacji między ciałem, przestrzenią, muzyką eksperymentalną a publicznością. Zdobyte doświadczenie sceniczne, jak i edukacja w różnych stylach tańca współczesnego, sprawiła, że podczas pracy Adrienn całkowicie koncentruje się na czystym ruchu, jego konstrukcji i dekonstrukcji. Prace Adrienn to poszukiwania w relacji między tym co naprawdę dzieje się w tancerzach a publicznością, często w żartobliwym tonie. Jak sama mówi, rdzeń jej prac to minimalizm a ciało i głos zapełniają całą przestrzeń. Natchnieniem jest dla niej czystość formy a próżnia to inspiracja, na którą odpowiada jej dusza .