
"Absolutely Fabulous Dancers", fot. Karolina Jóźwiak
"Absolutely Fabulous Dancers", fot. Karolina Jóźwiak
Fundacja Ludzka Sprawa wraz ze współorganizatorami zaprasza na wieczór spektakli w wykonaniu Sebastiana Abarbanella oraz HOTELOKO movement makers, które odbędą się w ramach XIV Mandala Performance Festival. Wstęp wolny, obowiązuje rezerwacja miejsc.
Sebastian Abarbanell Home (what we lost what is us)
I lost my ground
I wanted his
For us to share
Mamy stały dom w naszym własnym ciele, nawet gdy zmienia się nasz zewnętrzny grunt. To podróż z powrotem do siebie po zagubieniu się poza naszym ciałem.
Choreografia i wykonanie: Sebastian Abarbanell
Muzyka: Drew Lewis, Claude Debussy, AGF i Sarah Davachi
Kostiumy: Sebastian Abarbanell
Sebastian Abarbanell jest niezależnym tancerzem, performerem i choreografem. Mieszka w Berlinie. Po ukończeniu Trinity Laban w Londynie w 2015 roku spędził 4 lata w Nowym Jorku, gdzie współpracował i występował z różnymi artystami i zespołami, w tym z Sidra Bell Dance New York, Gallim Dance i BIRDHOUSE. Sebastian prezentował swoje prace na międzynarodowych festiwalach w Europie, USA, Kanadzie i Meksyku i otrzymał nagrody, m.in.: Residency Award na Solo-Tanz-Theatre Festival w Stuttgarcie, I Nagrodę i Nagrodę Publiczności na contact.energy Tanztheater Festival Erfurt w 2018 roku oraz Nagrodę Emerging Choreographer na festiwalu SoloDuo 2015 w Kolonii.
Spektakl przeznaczony dla widzów dorosłych
HOTELOKO movement makers ABSOLUTELY FABULOUS DANCERS
Koncepcja i choreografia: Magdalena Przybysz
Reżyseria: Agata Życzkowska
Dramaturgia i teksty: Magdalena Przybysz, Agata Życzkowska
Wykonanie: Magdalena Przybysz, Mirek Woźniak, Agata Życzkowska
Kostiumy: Anna Ciupryk
Produkcja: Fundacja Rozwoju Teatru ‘NOWA FALA’
Fot. Marta Ankiersztejn, Karolina Jóźwiak
Spektakl powstał dzięki współfinansowaniu m.st. Warszawa.
Premiera polska: 30 czerwca 2017, Warszawa
Premiera światowa: 9 września 2019, Montreal (Kanada)
Czas: 40 min
Pod niebem gwiazd, pod niebem gwiazd biegniemy, Bóg drogę zna,
Pod niebem gwiazd, pod niebem gwiazd biegniemy, a każdy sam.
Fragment piosenki w wykonaniu Zdzisławy Sośnickiej
Możecie być towarzysze przekonani, że my, tak samo jak i wy jesteśmy ulepieni z tej samej gliny i nie mamy innego celu, jak ten, który żeśmy zdeklarowali i to jest podstawowy program naszego działania. Jeśli nam pomożecie, to sądzę, że ten cel uda nam się wspólnie osiągnąć. Jak, pomożecie? No!
Przemówienie Edwarda Gierka, I sekretarza KC PZPR
See me beautiful
Look for the best in me
It’s what I really am
And all I want to be
It may take some time
It may be hard to find
But see me beautiful.
Marshall Rosenberg
Aktorka, tancerz i choreografka wspólnie przyglądają się swoim korzeniom i historii, podejmują temat edukacji i tożsamości, zastanawiają się, co dodaje im skrzydeł, a co je podcina. To wszystko w rytmach muzyki lat 80., folku i muzyki klasycznej. Trio Absolutely Fabulous Dancers odpowiedzi i inspiracji szuka w przeszłości, historii Polski, w ruchu codziennym, pamięci ciała i narzędziach performatywnych. W ten sposób artyści z HOTELOKO movement makers budują swój niepowtarzalny i absurdalny styl taneczny. Podczas procesu towarzyszyły im pytania: Co nas ukształtowało? Dokąd zmierzamy? Czy ktoś wie, jak wyglądałoby nasze życie, gdyby nie narzucona nam z góry edukacja, przez którą musieliśmy przebrnąć? Czy, aby iść dalej, musimy się obudzić i oduczyć wszystkiego, czego najpierw musieliśmy się nauczyć? Czy można na nowo odnaleźć spokój, mimo historii zataczającej kolejne to samo koło? Spektakl otrzymał nagrodę jury „Coup de Coeur” za oryginalność na Festiwalu Quartiers Danses w Montrealu (2019).
Kolektyw HOTELOKO movement makers wyłonił się w 2016 roku z powstałego w 2011 roku Teatru HOTELOKO, którego założycielką jest aktorka, reżyserka, menadżerka i producentka Agata Życzkowska. Artystka porusza się głównie w obszarze nowej choreografii i eksperymentu tanecznego tworząc projekty artystyczne, edukacyjne i społeczne. Podejmuje współpracę z choreografami i choreografkami: Mirkiem Woźniakiem, Magdaleną Przybysz, Wojciechem Grudzińskim. Współpracuje także z innymi artystami z Polski, Europy i świata. Tematy takie jak wspólnota, wolność, miasto, ekologia, tolerancja, równouprawnienie, edukacja są najbliższe artystom i artystkom.
U aktorki Agaty Życzkowskiej królują cekiny, które pojawiają się w każdym jej spektaklu. Lśnienie jest zamierzonym obrazem, a definiuje je zdanie: Mieszkam w cekinowej kuli. Artystka pracuje głównie na wątkach tożsamościowych z wykorzystaniem ruchu codziennego, metod interaktywnych, pracy na zespół, emocji i refleksji oraz multimedialności.
Magdalena Przybysz praktykuje metody somatyczne, zwłaszcza Body-Mind Centering, ruchem autentycznym, a także tworzy ruch sceniczny do spektakli teatralnych (m.in.: Solaris. Wspomnienie z przyszłości, reż.Klaudia Hartung-Wójciak, Żyd z Wesela. Wycieczka krajoznawcza, reż. Klaudia Hartung-Wójciak, Wolę się ścigać niż zakochiwać, reż. Iga Gańczarczyk, #dziady, reż. Michał Kmiecik).
Mirek Woźniak sam definiuje się jako artysta działający na pograniczu różnych dziedzin sztuki. Tworzy kreacje scenicznie na styku tańca, śpiewu i aktorstwa. W pracy z kolektywem HOTELOKO opiera się o techniki improwizacji flying low, animal movement, contact improvisation, ale również bazuje na swojej autorskiej metodzie permanentnego przepływu, którą nazywa „liquid spirit”.
Wstęp na wszystkie wydarzenia jest wolny.
Rezerwacja miejsc: atutysztuki@gmail.com
***
Kurator festiwalu: Adam Kamiński
Koordynacja festiwalu: Anna Morawiecka
Współpraca organizacyjna: Maciej Sado
Festiwal współfinansowany ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury i Fundację KGHM Polska Miedż
Organizator: Fundacja Ludzka Sprawa
Współorganizatorzy: Dolnośląska Federacja Organizacji Pozarządowych, Centrum na Przedmieściu, Wrocławski Teatr Pantomimy im. Henryka Tomaszewskiego, Stowarzyszenie JEST CZŁOWIEK
Strona festiwalu:
Na wydarzenia obowiązują zapisy ze względu na ograniczoną ilość miejsc, z powodu sytuacji epidemiologicznej związanej z COVID – 19.
Organizatorzy proszą o:
• dezynfekcję rąk po wejściu do Centrum
• noszenie maseczek lub przyłbic
• zachowanie dystansu
• zajmowanie oznaczonych miejsc i nieprzestawianie krzeseł.