Jest już gotowy dziewiąty tekst z cyklu „Recenzja dla tańca”, przygotowanego przez krytyczki i krytyków ZASP w ramach programu „Przestrzenie Sztuki – Taniec 2024–2025”. Wszystkie teksty zostały napisane na zlecenie Kieleckiego Teatru Tańca, w którym dyrekcja wspólnie z krytyczkami i krytykami ZASP uruchomiła cykl publikacji jako jedno z działań zgłoszonych do tej edycji Programu Merytorycznego PS. Partnerami działania KTT w 2025 roku są: Komuna Warszawa, Opera Krakowska, Opera Wrocławska i Krakowskie Centrum Choreograficzne, bowiem recenzowane spektakle pochodzą z repertuarów i programów wymienionych instytucji i organizacji. Celem zamówionych tekstów krytycznych jest opisywanie szerokiego spektrum gatunków tańca odzwierciedlające zainteresowania autorek i autorów oraz aktualne trendy w obszarze sztuk performatywnych. Projekt odbywa się pod honorowym patronatem Związku Artystów Scen Polskich ZASP Stowarzyszenie.

Wersja do druku

Udostępnij

Kolejna część tegorocznego cyklu to recenzja spektaklu Igraszki miłosne. Carmen w choreografii Jacka Tyskiego i w wykonaniu baletu Opery Krakowskiej. Premiera przedstawienia odbyła się w czerwcu 2024 roku. Tekst przygotowała Agnieszka Narewska-Siejda. Ja zauważa autorka: Ten dwuaktowy balet pokazuje historię i działania Carmen uwarunkowane przez wydarzenia z dzieciństwa i mające odzwierciedlenie w dynamicznym i kipiącym energią tańcu

Całość publikacji można przeczytać pod linkiem:

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close