Udostępniamy jedenasty tekst z cyklu Recenzja dla tańca, przygotowanego przez krytyczki i krytyków ZASP w ramach programu Przestrzenie Sztuki – Taniec 2024–2025. 

Wersja do druku

Udostępnij

Wszystkie teksty zostały napisane na zlecenie Kieleckiego Teatru Tańca, w którym dyrekcja wspólnie z krytyczkami i krytykami ZASP uruchomiła cykl publikacji jako jedno z działań zgłoszonych do tej edycji Programu Merytorycznego PS. Partnerami działania KTT w 2025 roku są: Teatr Wielki – Opera Narodowa w Warszawie, Teatr Wielki w Łodzi, Opera Wrocławska, Fundacja Obiekt Kulturalny, Komuna Warszawa, Opera Krakowska oraz Krakowskie Centrum Choreograficzne. Celem zamówionych tekstów krytycznych jest opisywanie szerokiego spektrum gatunków tańca odzwierciedlające zainteresowania autorek i autorów oraz aktualne trendy w obszarze sztuk performatywnych. Projekt odbywa się pod honorowym patronatem Związku Artystów Scen Polskich ZASP Stowarzyszenie.

Kolejna recenzja poświęcona jest II edycji Festiwalu Tańca Współczesnego TAŃCZmy, zorganizowanego 24–25 maja 2025 roku w Świebodzinie przez Fundację Obiekt Kulturalny. Hasłem przewodnim tegorocznego wydarzenia stały się słowa Piny Bausch: Tańczmy, tańczmy, inaczej będziemy zgubieni

Całość publikacji można przeczytać pod linkiem:

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close