
Charakter spektaklu określony jest przez tętniącą ekspresją muzykę oraz olśniewającą scenografię Petera Pabsta, jednego z najbliższych i najstarszych współpracowników Piny. Nad sceną dominuje olbrzymia skała oraz rów z wodą przecinający deski jak rzeka. Dwunastu tancerzy, zdanych na łaskę deszczu, a nawet huraganu, porusza się w srebrnym krajobrazie, w gorączkowym poszukiwaniu miłości. Również tutaj walka (albo wojna) płci jest głównym ogniwem wszelkich relacji. Jak we wszystkich nowszych spektaklach Piny Bausch, zdarzają się sytuacje lekkie i pełne humoru, inne przepełniają widza trwogą i grozą. Spektakl, początkowo pogodny, eskaluje pod koniec w dzikim i nieokiełznanym miotaniu się na scenie dwunastu tancerzy. Pina Bausch zwykła mówić: „Mniej interesuje mnie to, jak ludzie się poruszają, niż to, co ich porusza”.
Tanztheater Wuppertal Pina Bausch
Sztuka Piny Bausch
Vollmond Reżyseria i choreografia PINA BAUSCH
Muzyka AMON TOBIN , BALAN ESCU-QUARTETT ,
CAT POWER, CARL CRAIG, JUN MIYAKE,
LEFTFIELD , MAGYAR POSSE, NENAD JELIC,
RENE AUBRY, TOM WAITS i inni
Scenografia PETER PABST
Kostiumy MARION CITO
Tancerze Pablo Aran Gimeno, Rainer Behr, Silvia Farias Heredia, Ditta Miranda Jasjfi, Dominique Mercy, Nazareth Panadero, Helena Pikon, Jorge Puerta Armenta, Azusa Seyama, Julie Anne Stanzak, Michael Strecker, Fernando Suels Mendoza
Projekt jest realizowany w ramach Sezonu Kultury Nadrenii Północnej-Westfalii w Polsce, więcej informacji:
http://www.sezon-kultury-tamtam.pl
Współpraca: Goethe-Institut w Warszawie, główny partner inauguracji Sezonu Kultury Nadrenii-Westfalii w Polsce 2011/12