
Intymne i refleksyjne solo, będące taneczną biografią przesyconą życiem artysty i historią tańca współczesnego, ilustrowane fragmentami choreografii Piny Bausch, Roberta Wilsona oraz Jose Limóna. Powstało z inspiracji francuskiego choreografa Jérôme’a Bela.
Lutz Förster – Przez 35 lat tańczył w Tanztheater Piny Bausch w Wuppertalu. W latach osiemdziesiątych XX wieku związał się z nowojorskim zespołem Jose Limóna, gdzie pracował najpierw jako tancerz, a następnie jako dyrektor artystyczny. Współpracował m.in. z Anną Sokołow i Meredith Monk oraz z Robertem Wilsonem przy projektach opery hamburskiej i mediolańskiej La Scali. Obecnie jest profesorem tańca współczesnego i przedstawicielem Departamentu Tańca esseńskiego Folkwang of the Arts. Pracuje jako nauczyciel w wielu zespołach tanecznych m. in. takich choreografów jak Urs Dietrich, Daniel Goldin, Joachim Schlömer.
Spektakl w języku angielskim.
Po raz pierwszy w Polsce.
Reżyseria i obsada: Lutz Förster
Premiera: 4 kwietnia 2009, Spring Dance Festival Utrecht, Holandia
Współpraca: Bettina Masuch
Menedżer sceny: Thomas Wacker
Menedżer produkcji: Inge Zysk
Wykorzystano fragmenty sztuk: Pina Bausch (Kontakthof, 1980 – Ein Stück von Pina Bausch, Nelken, Ahnen, Für die Kinder von gestern, heute und morgen) i José Limón (The Moor’s Pavane).
Produkcja: Springdance (Utrecht)
We współpracy z Landshoff Entertainment (Hamburg)
Wsparcie: Kulturstiftung des Bundes
Specjalne podziękowania: Pina Bausch, Carla Maxwell – Limón Dance Company, Robert
Wilson, Caetano Veloso.
Podziękowania: Facultad de Danza – Universidad Veracruzana (Xalapa, Mexico), Folkwang Hochschule Essen, Centre National de la Danse (Paris), Ménagerie de Verre – Studiolabs (Paris), Sabine Hesseling, Franko Schmidt