
Pusty dom. Fot. Andrzej Sip.
Pusty dom. Fot. Andrzej Sip.
Centrum Inicjatyw Artystycznych zaprasza na pokaz spektaklu Pusty dom Teatru Amareya oraz spektaklu improwizowanego w wykonaniu Iwony Olszowskiej i Pawła Koniora z muzyką Marcina Janusa. Pokazy odbędą się w ramach projektu Laboratorium Ruchu – II edycji wspieranej przez ESK 2016 i Instytut Muzyki i Tańca.
Spektakl Pusty dom to próba oswajania krajobrazu po stracie, opowieść o znikających punktach oparcia i dogasającym płomieniu życia. Dom to nie tylko miejsce, ale także wewnętrzne poczucie bezpieczeństwa, poczucie godności, zakorzenienia w świecie, kontaktu ze sobą, swoim ciałem i jego historią. Moment straty, w którym nasz dom przestaje istnieć, wyznacza przełom. To początek powolnego poszukiwania sensu i zapełniania pustki. Ciało, wzruszone i bezbronne, rozpięte między lękiem a potrzebą miłości, dryfuje szukając samego siebie w spotkaniu z innym ciałem.
POMYSŁ / REŻYSERIA Agnieszka Kamińska
CHOREOGRAFIA / WYKONANIE Katarzyna Pastuszak, Agnieszka Kamińska
MUZYKA Jacek Stromski, Agnieszka Kamińska
KONSULTACJE Katarzyna Pastuszak, Aleksandra Śliwińska
TEKSTY Katarzyna Pastuszak
KOSTIUMY / SCENOGRAFIA / ŚWIATŁA Teatr Amareya
FOTO Jacek Dominiczak
Spektakl zrealizowano dzięki pomocy finansowej Samorządu Województwa Pomorskiego oraz Urzędu Miasta Gdańska. Współproducentem spektaklu jest Klub Winda – GAK. Spektakl powstał we współpracy z Klubem Żak w ramach Gdańskiego Festiwalu Tańca 2011.
Teatr Amareya to teatr ruchu i ciała, który wypracował swoją własną metodę pracy twórczej i technikę tańca/aktorstwa, zakorzenioną w tańcu butoh, tańcu współczesnym, body art, tradycji teatru laboratoryjnego i współczesnej teorii krytycznej. Teatr Amareya powstał w styczniu 2003 r. z inicjatywy Agnieszki Kamińskiej, Katarzyny Julii Pastuszak oraz Aleksandry Śliwińskiej i od początku istnienia pracuje przy Klubie „Winda” – Gdańskim Archipelagu Kultury. Działalność teatru obejmuje trzy kierunki: artystyczny – spektakle, projekty, performanse, dydaktyczny – warsztaty butō, warsztaty głosowe, wykłady, publikacje, animacja kultury – działalność Stowarzyszenia Amareya Art oraz Gdańskiej Szkoły Butoh.
Paweł Konior – performer, tancerz oraz nauczyciel tańca. Studiował w Salzburg Experimental Academy of Dance. Swój warsztat taneczny doskonalił w Holandii i Belgii w trakcie współpracy z: Pedro Goucha, Einat Tuchman, Morem Shani, Ritą Vilhena, T.r.a.s.h Company i Ugo Dehaes. Jako nauczyciel tańca oraz improwizacji/kontaktowej, której uczył się między innymi od : Iwony Olszowszkiej, Raya Chung, Andrew Harwood, Nancy Stark Smith, Tala Avni, Joerga Hassman, Daniela Werner, poszukuje indywidualizacji ruchu i rytmu, który wypływając z wnętrza staje się spersonalizowany i niepowtarzalny, tak jak linie papilarne. Ruch, który go pociąga jest organiczny, emocjonalny, zakorzeniony oraz pogłębiający czucie i świadomość ciała.
Iwona Olszowska – tancerka, choreograf. Pedagog tańca współczesnego, świadomości ciała, kontakt improwizacji oraz improwizacji jako performance; dyplomowany instruktor Somatic Movement Educator wg. metody Body Mind Centering®. Kierownik artystyczny Eksperymentalnego Studia Tańca EST w Hurtowni Ruchu w Krakowie. Obecnie tworzy repertuar tańca pt. Obszar tańca wTteatrze BARAKAH. Tworzy spektakle solowe, choreografie autorskie oraz ruch sceniczny w teatrach dramatycznych, współpracuje z wieloma twórcami tańca i teatru. Przez osiem lat wykładała w krakowskiej PWST. Obecnie uczy w Akademii Muzycznej w Krakowie i w Łodzi oraz na kursach instruktorskich, studiach zaocznych oraz warsztatach tańca i festiwalach kontakt improwizacji w Polsce i za granicą (Ukraina, Anglia, Rosja, Mołdawia, Niemcy, Włochy). Doświadczenia taneczne zdobywała w centrach tańca w Nowym Jorku, jako wolny słuchacz na Uniwersytetach George Mason w Waszyngtonie, w Alabamie i w Calgary oraz warsztatach organizowanych przez Śląski Teatr Tańca, Centrum Animacji Kultury oraz festiwalach tańca w Polsce.
Marcin Janus – Pochodzi z Krakowa jest kompozytorem działającym niezależnie. Zaczynał jako muzyk awangardowych formacji by po kilku latach rozpocząć samodzielną pracę. Tworzy głównie muzykę elektroniczną, zajmuje się również pracami video oraz tańcem. Pracuje w swoim prywatnym studio a jego głównym instrumentem jest komputer. Jest autorem muzyki i projekcji do wielu spektakli tanecznych.
Bilety: 20, 15 zł
Rezerwacja:
telefon: +48 666 533 665
e-mail: cia@cia.wroclaw.pl
Projekt – Laboratorium ruchu ESK 2016 tworzony jest we współpracy z m.in. z Biurem Festiwalowym Impart 2016, z Instytutem Muzyki i Tańca, z Centrum Inicjatyw Artystycznych, z zespołami i artystami, teoretykami i krytykami tańca, z organizacjami zajmującymi się szeroko pojmowaną kulturą ruchu. Laboratorium ruchu konsekwentnie i umiejętnie upowszechniające sztukę tańca będzie stanowić ważną część programu Europejskiej Stolicy Kultury we Wrocławiu, w 2016 roku / organizacja Polskiej Platformy Tańca/. Program ma na celu zapewnienie warunków dla rozwoju nowych definicji rozumienia sztuki, tańca, poszerza zakres słownictwa związanego z ruchem, przekracza jego formalną reprezentację, skupia uwagę na procesie twórczym, rozwija myślenie o ruchu. Ideą programu jest budzenie, kształtowanie i rozwijanie świadomości i społecznej aktywności mieszkańców poprzez ingerencję tancerzy, performerów w przestrzeń historyczną, publiczną, społeczną i mentalną Wrocławia. Zaproszeni do projektu artyści urzeczywistnią swoje nowatorskie pomysły w kontekście miasta i zastanej społeczności. Działania zapoczątkowane w 2013 roku będą kontynuowane w latach następnych, oraz systematycznie uzupełniane o nowe elementy.
Projekt Laboratorium Ruchu – II edycja współfinansowany przez ESK 2016 i Instytut Muzyki i Tańca.