
Fot. Robert Wasiewicz
Fot. Robert Wasiewicz
Paweł Sakowicz o spektaklu:
Mój stosunek do Thomasa Bernharda nie jest jednoznaczny, mówię to ja, bo łatwo się przyznaje, że Bernhard jest zarezerwowany dla teatru, ale gdy idzie o muzykalność języka, może być inaczej, muzykalność i rytm Bernharda, mówię to ja, przez tę muzykalność i rytm od dłuższego czasu myślę o ruchu, który, można powiedzieć, podąża za muzykalnością języka, ruch, o którym myślę, wyraża mój stosunek do Bernharda, albo zupełnie inaczej, mówię ja, mój stosunek do Bernharda nie jest aż tak jednoznaczny.
premiera: 24 czerwca 2014, Instytut Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiego, Warszawa
choreografia, wykonanie: Paweł Sakowicz
konsultacja dramaturgiczna: Natalia Sakowicz
kostiumy: Rafał Zajko
grafika: Agnieszka Diesing
współpraca: Instytut Muzyki i Tańca, Uferstudios Berlin, Mica Moca Project Berlin
Spektakl zrealizowano w ramach stypendium Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.
Paweł Sakowicz jest niezależnym tancerzem i choreografem. Absolwent Instytutu Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego oraz studiów magisterskich w London Contemporary Dance School w zakresie performansu i choreografii. Współpracował m.in.z Sashą Roubicek, Jeannie Steele, Paolem Mangiolą, Marią Stokłosą, Ramoną Nagab- czyńską, Sjoerdem Vreugdenhilem, Mikołajem Mikołajczykiem, Martą Ziółek, Isabelle Schad. W performatywnej części wystawy The Bride and the Bachelors w Barbican Centre tańczył repertuar Merce’a Cunninghama. Od kilku lat pracuje z artystami i kuratorami w Londynie, Warszawie i Berlinie. Stworzył solowe prace: Duet (2012), Bajki muzyczne (2013), Bernhard (2014). Jest stypendystą Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego, programu rezydencyjnego Instytutu Muzyki i Tańca oraz Alternatywnej Akademii Tańca Art Stations Foundation by Grażyna Kulczyk. W choreografii najbardziej interesują go zagadnienie roli publiczności w spektaklu oraz improwizacja. W swoim projekcie magisterskim badał, w jaki sposób performer może kwestionować tradycyjną pozycję widza jako biernego obserwatora.
Więcej na stronie: www.polskaplatformatanca.pl