
Fot. David Beercroft
Fot. David Beercroft
Centrum Kultury w Lublinie zaprasza na finał VII edycji Maat Festival „Kantor Now” – pierwszej polskiej platformy rezydencji. W ramach Projektu Kantor Terytoria odbędzie się pokaz projektu NOMAN restricted meeting, na który składają się film dokumentalny Patrycji Płanik NOMAN oraz spektakl NOMAN restricted meeting stworzony przez Tomasza Bazana i Daisuke Yoshimoto.
Projektu Kantor Terytoria realizowany jest w ramach Promesa KANTOR 2015.
Patrycja Płanik
NOMAN film, 35’
Film jest zapisem myśli i nieoczywistą narracją wprowadzającą w zdarzenia, jakie miały miejsce podczas procesu pracy nad spektaklem NOMAN. Człowiek postawiony w centrum metropolii, skomponowany zostaje z istoty poszukiwań podczas tej realizacji – z radości, eksperymentu i z czasu. Zespół zdarzeń, jaki znalazł się w filmie wpływa na niejednoznaczność filmowego gatunku, prowadzącego ku strumieniowi świadomości i przekraczaniu swojego „ja”. Japonia i jej przetworzona kultura jawi się w nim w sposób nieprzejednany.
reżyseria, zdjęcia, montaż: Patrycja Płanik; Tokio 2015
udźwiękowienie filmu: Karolina Płanik
Zrealizowano w ramach projektu Kantor Terytoria.
NOMAN restricted meeting, 50’
Ta podróż trwała dziesięć lat, od kiedy Daisuke Yoshimoto po raz pierwszy spotkał się z Tomaszem Bazanem. Przez te wszystkie lata zawsze chcieli się spotkać w procesie przemian ciała. W 2014 roku Tomasz Bazan i Patrycja Płanik wyruszyli do Japonii na spotkanie z jednym z najwybitniejszych japońskich tancerzy butoh – Daisuke Yoshimoto. W 2015 roku wrócili wraz z przyjaciółmi do Tokio. Podróżując przez półtora miesiąca, tworzyli film inspirowany Tadeuszem Kantorem. Bazan i Yoshimoto pracowali nad wspólną choreografią z muzyką na żywo autorstwa Jana Duszyńskiego. Patrycja Płanik dokumentowała ten proces.
To wszystko chcemy Wam pokazać. Spotkać się w tej przestrzeni podróży, ciała, muzyki i filmu. To wynik naszych ponad dwuletnich poszukiwań – wypełnionych ciągłym myśleniem i odniesieniem do sztuki Kantora jako totalnego inspiratora przestrzeni wolności myślenia.
reżyseria, koncepcja: Tomasz Bazan
taniec i choreografia: Tomasz Bazan i Daisuke Yoshimoto
konsultacja choreograficzna: Anita Wach
muzyka live: Jan Duszyński
wideo: Patrycja Płanik
współpraca, postać Ankin Gig An Kin: Kamila Jarosińska
współpraca: Tomasz Fabiański, Ośrodek Dokumentacji Sztuki Tadeusza Kantora CRICOTEKA w Krakowie, Instytut Polski w Tokio
światło koncepcja przestrzeni: Tomasz Bazan
realizacja, dźwięk: Maciej Połynko
głos: TTS – Ivona
produkcja: Maria Sapeta
Dofinansowano ze środków Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz Centrum Kultury w Lublinie, Teatru Maat Projekt, Maat Festival.
Po spektaklu, o godzinie 21.00 w Oratorium odbędzie się spotkanie z Daisuke Yoshimoto, które poprowadzi Jadwiga Majewska.
***
Wstęp na wszystkie na wszystkie wydarzenia jest bezpłatny
obowiązują bezpłatne wejściówki do pobrania w kasie CK Lublin
VII MAAT FESTIVAL „KANTOR NOW!” 2015
idea, koncept: Tomasz Bazan / zespół kuratorski: Tomasz Bazan, Patrycja Płanik, Anna Królica / multimedia/wideo: Patrycja Płanik / rezydenci programu: Justyna Jasłowska, Karol Tymiński, Ramona Nagabczyńska, Marta Ziółek, Sławek Bendrat oraz: Anita Wach, Magdalena Tuka, Mikołaj Mikołajczyk, Patrycja Płanik, Marcin Janus, Tomasz Bazan, Daiusuke Yoshimoto, Jan Duszyński/ produkcja: Maria Sapeta/ technika: Maciej Połynko, Karol Rębisz / współpraca: Małgorzata Drozd, Małgorzata Bartkiewicz, Maciej Rukasz, Damian Dubielis, Joanna Jankowska, Marta Seredyńska /program kuratorski Tomasza Bazana Maat Festival zrealizowany ze środków Centrum Kultury w Lublinie, Teatru Maat Projekt/ Współpraca: Izabela Zawadzka, Ośrodek Dokumentacji Sztuki Tadeusza Kantora CRICOTEKA w Krakowie, Instytut Polski w Tokio.
Do pobrania:
Anna Królica, Kantor jako wizjoner ciała