Katedra Teatru i Dramatu UJ zaprasza na szóstą odsłonę cyklu Nowa choreografia. Kierunki i praktyki, której gościnią będzie Alicja Czyczel. W ramach wydarzenia odbędą się: warsztaty poświęcone praktyce choreograficznej artystki oraz pokaz na żywo performansu Czucie połączony ze spotkaniem z choreografką.

Wersja do druku

Udostępnij

O warsztatach:

3 grudnia w godz. 10.00–14.00, ul. Gołębia 14, sala 74

Zajęcia są skierowane do wszystkich studentów/ studentek, badaczy/ badaczek oraz do osób zainteresowanych tańcem i choreografią. Niewymagane jest wcześniejsze doświadczenie w tańcu ani przygotowanie kondycyjne.

Warsztaty są bezpłatne. Obowiązują zapisy.
Formularz zgłoszeniowy jest dostępny pod linkiem: https://forms.office.com/r/eYcgqKTAF4

Liczba miejsc jest ograniczona, liczy się kolejność zgłoszeń.
Pierwszeństwo z rejestracji mają studenci/ studentki Uniwersytetu Jagiellońskiego.

O spektaklu:

3 grudnia godz. 19.00, Teatr Łaźnia Nowa, Osiedle Szkolne 25

W swojej najnowszej solowej choreografii Alicja Czyczel eksperymentuje z ekspresją twarzy, głosem oraz oddechem jako organizującymi ruch. Cielesność oraz nieodłączne od niej percepcja i afektywność są dla artystki materią i medium. W opartej na partyturach ruchowych i improwizacji choreografii zaprasza ona publiczność do zawieszenia konwencjonalnych przyzwyczajeń odbiorczych opartych na doszukiwaniu się linearności i narracyjności na rzecz wsłuchiwania się w niewerbalne wokalizacje i kinestetycznego odczuwania performowanych stanów.

Choreografia i wykonanie: Alicja Czyczel
Kostium i obiekt: Marta Szypulska
Konsultacja: Katarzyna Słoboda, Teresa Fazan, Anna Majewska, Ida Ślęzak
Projekt realizowany we wsparciu Centrum Rozwoju Choreograficznego SE.S.TA i Zachęty Narodowej Galerii Sztuki.

Liczba bezpłatnych wejściówek na pokaz jest ograniczona, pierwszeństwo zapisu mają osoby, które zapiszą się również na warsztat.
Formularz zapisów na wejściówki: https://forms.office.com/r/34VKpciSpn

Alicja Czyczel (ona/jej) – choreografka i edukatorka. Ukończyła magisterskie międzyobszarowe studia humanistyczne i społeczne na Uniwersytecie Warszawskim oraz choreografię w Narodowym Centrum Choreografii ICI-CCN Montpellier we Francji. W swojej działalności artystycznej, badawczej i społecznej wykorzystuje ekofeministyczne metodologie (sposoby współbycia i współtworzenia). Współtwórczyni kolektywu Przestrzeń Wspólna. W instytucjach kultury i sztuki oraz placówkach edukacyjnych w całej Polsce uczy świadomej pracy z ciałem. Współpracuje z Działem Edukacji Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie. Jej eseistyczne i poetyckie teksty ukazały się w „Dialogu”, „Glissando”, „Playground”. Choreografie sceniczne tworzy kolektywnie (LAGMA, 2020) i solo (Czucie, 2022). Prowadzi spacery performatywne i dźwiękowe w przyrodzie.

***

Projekt Nowa choreografia. Kierunki i praktyki rozpoczął się od serii pytań o możliwości budowania nowej jakości komunikacji między badaczkami i artystkami. Pytań o to, jak pisać i mówić o ruchu, jak go badać oraz teoretyzować. Nowa choreografia jest obszarem, który daje możliwość do wytwarzania alternatywnych sposobów dzielenia się wiedzą. Z jednej strony jest nurtem podejmującym dialog z dziedzictwem sztuki tańca i choreografii, z drugiej – wskazuje nowe możliwe kierunki ich rozwoju.

Od marca 2022 do stycznia 2023 organizatorzy zaproszą osiem choreografek i choreografów, którzy pokażą swoje praktyki artystyczne oraz o nich opowiedzą. Wierzymy, że spotkanie praktyków/ praktyczek z teoretykami/teoretyczkami może być istotnym krokiem ku stworzeniu nowego języka do mówienia i pisania o najnowszej choreografii.

Spotkania Nowej choreografii:
Agnieszka Kryst (8–9.4.2022)
Ramona Nagabczyńska (22–23.4.2022)
Katarzyna Żeglicka (20–21.5.2022)
Wojciech Grudziński (21–22.10.2022)
Agata Siniarska (25–26.11.2022)
Alicja Czyczel (2–3.12.2022)
Barbara Bujakowska (16–17.12.2022)
Magda Ptasznik (01.2023)

Projekt Nowa choreografia. Kierunki i praktyki sfinansowano ze środków Priorytetowego Obszaru Badawczego Heritage Heritage Open Courses (edycja A) w ramach Programu Strategicznego Inicjatywa Doskonałości w Uniwersytecie Jagiellońskim.

Kuratorki projektu: Zuzanna Berendt, Daria Kubisiak, Alicja Müller, Izabela Zawadzka
Autorka identyfikacji: Weronika Wawryk
Wszystkie aktualne informacje o projekcie można znaleźć na stronie: https://www.facebook.com/KatedraTeatruiDramatuUJ
Kontakt: nowachoreografia@uj.edu.pl

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close