Wersja do druku

Udostępnij

W dniach 3-4 listopada (wtorek-środa) oraz 8 listopada (niedziela) 2015 Ośrodek Dokumentacji Sztuki Tadeusza Kantora CRICOTEKA w Krakowie (ul. Nadwiślańska 2-4) i kuratorka Anna Królica zapraszają na pokazy i dyskusję w  ramach programu Maszyna choreograficzna 2015 – Schlemmer. Analogie.  3 listopada o godz. 19.00 organizatorzy zapraszają na pokaz spektaklu ON A SUNNY DAY  Saburo Teshigawary/KARAS (Japonia) i Amareya Theatre & Guests, który odbędzie się jednocześnie w ramach Maszyny… oraz polsko-japońskiego projektu teatralnego Kantor_Tropy, zainicjowanego przez Panią Misako Ueda (Theatre X, Tokio) oraz dr Katarzynę Pastuszak. Spektakl inspirowany twórczością Tadeusza Kantora ma na celu wydobycie i nowe odczytanie „śladów” pozostawionych przez tego niezwykłego twórcę. Saburo Teshigawara odczytuje Kantora przez pryzmat tekstów i wrażliwości Brunona Schulza, którym jest zafascynowany od kilku lat. Natomiast następnego dnia o godz. 19.00 również w ramach obu projektów odbędzie się prezentacja performansu Kantor_Tropy: COLLAGE . Projekt został bezpośrednio zainspirowany głęboką i nieopisaną dotąd relacją między tańcem Ankoku butō Tatsumiego Hijikaty – kluczowej postaci japońskiej awangardy a koncepcjami estetycznymi i praktyką artystyczną Tadeusza Kantora. Tytułowy collage dla obu twórców stanowił jedno z głównych narzędzi tworzenia i przetwarzania rzeczywistości oraz wydobywania egzystencjalnego kryzysu człowieka XX wieku.

 

Natomiast na finał Maszyny choreograficznej 8 listopada 2015  (Uwaga! Inne miejsce: ul. Romanowicza 4, Hala A) odbędzie się premiera spektaklu Balet koparyczny Izy Szostak (we współpracy z Pawłem Sakowiczem), będącego próbą zmierzenia się współczesnej artystki z twórczością Oskara Schlemmera (profesora Bauhausu, niemieckiego malarza, teoretyka sztuki i reformatora tańca) oraz jego konceptualizacją ruchu. Schlemmer był zafascynowany mechanicznością ruchu tancerzy baletowych. Traktował ich ciała jako formy i bryły, odnajdując w nich model skomplikowanych relacji człowieka ze zgeometryzowaną przestrzenią. Po spektaklu w Cricotece odbędzie się dyskusja zatytułowana Sztuka bez performera? Miejsce i ranga obiektów, maszyn i marionet w praktyce scenicznej. W dyskusji udział wezmą: Anna Królica, Katarzyna Lemańska, Katarzyna Słoboda, Iza Szostak, Mateusz Szymanówka oraz Karolina Wycisk.

 

 

Szczegółowe informacje o spektaklach:

 

Saburo Teshigawara/KARAS (Japonia) i Amareya Theatre & Guests: Kantor_Tropy: ON A SUNNY DAY

Amareya Theatre & Guests: Kantor_Tropy: COLLAGE

Iza Szostak: Balet koparyczny

Sztuka bez performera? Miejsce i ranga obiektów, maszyn i marionet w praktyce scenicznej – dyskusja

 

 

Więcej informacji o projekcie Maszyna choreograficzna 2015:

www.news.cricoteka.pl/maszyna-choreograficzna-schlemmer-analogie

 

Logotypy belka 1 Maszyna choreograficzna 2015 (miniaturka)

 

 

Logotypy belka 2 Maszyna choreograficzna 2015 (miniaturka)

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close