Wersja do druku

Udostępnij

Od 7 czerwca rezydentką 'maat festival – border line 2013′ będzie Kaya Kołodziejczyk –jedna z najciekawszych polskich tancerek, w 2009 uznana przez krytyków niemieckiego czasopisma „ballettanz” za najciekawszą tancerkę młodego pokolenia.

W ramach rezydencji 15 czerwca o godz. 13:00na Placu Litewskim w Lublinie odbędzie się w otwarta lekcja tańca: 'lekcja 3′ z Kayą Kołodziejczyk – w zajęciach mogą wziąć udział wszyscy zainteresowani – potrzebny jest tylko strój sportowy i własna mata do ćwiczeń. UWAGA: udział w zajęciach wymaga zapisania się na listę uczestników: zapisy.maat@gmail.com

Natomiast 17 czerwca o godz. 19:00w kawiarni 'SPÓŁDZIELNIA’ zapraszamy na spotkanie, podczas którego kurator programu Tomasz Bazan będzie rozmawiał z Kayą Kołodziejczyk o tańcu, ciele, tym co jest, a co nie jest tańcem oraz jaka jest kondycja polskiego tańca współczesnego w Polsce. Tego samego wieczoru zostaną wyświetlone fragmenty zapisu spektaklu DIE KLAGE DER KAISERIN (Skarga cesarzowej) Piny Bausch najbardziej wpływowej choreografki przełomu XX/XXI w.

Skarga cesarzowej (Die Klage der Kaiserin)

Reż. Pina Bausch, Wielka Brytania 1989

Pełnometrażowy film wyreżyserowany przez Pinę Bausch nie opowiada historii – stanowi raczej kolaż scen, któremu strukturę nadają zmieniające się pory roku. Reżyserka konstruuje metaforę daremności ludzkiego działania oraz dążenia człowieka do miłości. Tradycyjną scenografię zastępują plenery: lasy, łąki, centrum miasta.

***

„Na drodze mojej kariery artystycznej, zadaję sobie pytania dotyczące celów, realizacji czy skutków poznania nowych dróg artystycznych. Jestem w trakcie researchu, którego częścią jest dogłębne poznanie twórczości artystów realizujących swoje prace w latach 60/70 tych w różnych miejscach w USA. SOL jest tytułem autorskiego solowego spektaklu nad, którym rozpoczęłam intelektualną pracę na początku 2013 roku. W marcu gościłam na farmie (MAD BROOK FARM) Steva Paxtona i Lisy Nelson gdzie mogłam uczestniczyć w warsztatach i zapoznać się dogłębniej z dorobkiem prekursorów contact improwizacji. Idąc dalej za myślą poszukiwań, zaczęłam rozglądać się za twórcami związanymi z ruchem BACK TO LAND i zestawiać myśl powrotu do natury z dzisiejszymi potrzebami izolacji artystów celem koncentracji twórczej. (Przykład Bread and Puppet Theatre ). S.O.L jest w języku angielskim skrótem od Shit Out of Luck. Stosuje się go w odniesieniu do stanu, który wynika z nie posiadania już innych opcji życiowych, sytuacji bez wyjścia, przy czym to co pozostaje, jest mniej niż pożądana – czarny scenariusz (…)”

Kaya Kołodziejczyk

’maat festival/border line 2013′idea/koncept: Tomasz Bazan (kurator programu) multimedia/video: Patrycja Płanik produkcja: Ksenia Duńska technika: Maciej Połynko, Karol Rębisz współpraca: Barbara Szymańska, Małgorzata Drozd, Maciej Rukasz, Dominika Płanik, Matylda Chmielewska

program kuratorski Tomasza Bazana 'Maat Festival’ zrealizowany ze środków Centrum Kultury w Lublinie Miejskiej Instytucji Kultury oraz Teatru Maat Projekt

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close