Udostępniamy siódmy, a zarazem ostatni w tym roku, tekst z cyklu „Recenzja dla tańca”, przygotowanego przez krytyczki i krytyków ZASP w ramach programu „Przestrzenie Sztuki – Taniec 2024–2025”. Wszystkie teksty zostały napisane na zlecenie Kieleckiego Teatru Tańca, w którym dyrekcja wspólnie z krytyczkami i krytykami ZASP uruchomiła cykl publikacji jako jedno z działań zgłoszonych do tej edycji Programu Merytorycznego PS. Tegorocznymi partnerami działania KTT są: Teatr Rozbark, Opera Wrocławska, Teatr Studio, Opera Śląska, Fundacja Performa, Opera Krakowska, Teatr Wielki w Łodzi – bowiem recenzowane spektakle pochodzą z repertuarów i programów wymienionych instytucji i organizacji. Celem zamówionych tekstów krytycznych jest opisywanie szerokiego spektrum gatunków tańca odzwierciedlające zainteresowania autorek i autorów oraz aktualne trendy w obszarze sztuk performatywnych. Projekt odbywa się pod honorowym patronatem Związku Artystów Scen Polskich ZASP Stowarzyszenie.

Wersja do druku

Udostępnij

Siódmy tekst w tegorocznym cyklu „Recenzja dla tańca”, zamykający pierwszą część projektu, powstał po niedawnej premierze Giselle w Teatrze Wielkim w Łodzi. Jego autorka Katarzyna Gardzina recenzuje balet w wykonaniu zespołu Teatru Wielkiego w Łodzi, w autorskim opracowaniu choreografii Zofii Rudnickiej wg Jeana Corallego i Jules’a Perrota, do muzyki Adolphe’a Adama.

Publikacja jest dostępna pod linkiem:

powiązane

Ludzie

Wydarzenia

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close