Wersja do druku

Udostępnij

Po niedawnych sukcesach związanych z polsko-japońskim projektem Kantor_Tropy, który miał swoją premierę w 2015 roku i niebawem ruszy w dużą trasę po Polsce, trójmiejski Teatr Amareya w  dniach 1-11 kwietnia 2016 zaprezentuje się na scenach Ankary, Istambułu i Bartın.

 

Katarzyna Pastuszak i Joanna Duda z Teatru Amareya zostały zaproszone do udziału w X ETHOS Ankara Uluslararası Tiyatro Festivali w Ankarze oraz w XXII Bartın Uluslararası Tiyatro Festivali w mieście Bartın. Artystki zaprezentują tam spektakl Yameru maihime_prolog (Chora tańcząca księżniczka_prolog; Katarzyna Pastuszak – taniec, Joanna Duda – muzyka na żywo), a także poprowadzą warsztaty tańca i improwizacji. Artystki zaprezentują wspomniany spektakl także w Tatavla Sahne (Teatr Tatavla) w Istambule oraz poprowadzą warsztaty w istambulskim centrum tańca ÇATI (ÇATI Çağdaş Dans Sanatçıları Derneği). Warto dodać, że spektakl Yameru maihime_prologue był ostatnio prezentowany w Japonii w ramach Festiwal Butoh International 2015 w Minato – Keio University Art Centre w Tokio oraz na Tohoku Fringe Festival 2015 w Aomori.

 

 

Harmonogram wydarzenia:

 

1 kwietnia 2016 – prezentacja spektaklu Yameru maihime_prolog w ramach XXII Bartin Uluslararasi Tiyatro Festivali w Bartın

3 kwietnia 2016 – udział w wydarzeniach 10. ETHOS Ankara Uluslararası Tiyatro Festivali w Ankarze (Turcja)

4 kwietnia 2016 – prezentacja spektaklu Yameru maihime_prolog na X ETHOS Ankara Uluslararası Tiyatro Festivali w Ankarze (Turcja) 

5-7 kwietnia 2016 – autorskie warsztaty w ramach festiwalu X ETHOS Festival w Ankarze

8 kwietnia 2016 – prezentacja spektaklu Yameru maihime_prolog w Tatavla Theatre (Tatavla Sahne) w Istambule

9-11 kwietnia 2016 – autorskie warsztaty w Ośrodku ÇATI Dance Association (ÇATI Çağdaş Dans Sanatçıları Derneği) w Istambule

 

 

Szczegóły na temat prezentowanego spektaklu:

 

YAMERU MAIHIME_PROLOGUE

(Chora tańcząca księżniczka_prolog)

 

Yameru maihime_prolog to pierwsza część tryptyku inspirowanego postacią Hijikaty Tatsumiego – ojca japońskiego tańca butoh. Tytuł projektu odwołuje się do quasi-autobiograficznej powieści autorstwa Hijikaty Tatsumiego pt. Yameru maihime (Tańcząca chora księżniczka). Spektaklem Yameru maihime_prolog Katarzyna Pastuszak otwiera cykl, w którym z jednej strony sięgać będzie do własnego dzieciństwa, z drugiej zaś podejmie dialog z koncepcjami japońskiego artysty. Projekt Yameru maihime autorstwa Katarzyny Pastuszak zbiega się z publikacją książki pt. Ankoku butō Hijikaty Tatsumiego – teatr ciała-w-kryzysie autorstwa Pastuszak i stanowi kolejny etap jej poszukiwań na obszarze butoh.

 

Dialog pomiędzy Pastuszak i Hijikatą jest pogłębiony dzięki współpracy z projektantem kostiumów – Daisuke Tsukuda (The Rebelis), który przygotował oryginalne japońskie kimono farbowane w suchym błocie Tōhoku –  regionu, w którym urodził się Hijikata.

 

Koncept i wykonanie: Katarzyna Pastuszak

Muzyka: Joanna Duda

Kostium: Daisuke Tsukuda (The Rebelis)

Premiera: 19.05.2015, Warsaw Butoh/PL Festival

Premiera wznowionej wersji: 19 sierpnia 2015, Minato Butoh International Festival, Tokio  

Produkcja: GAK Stacja Orunia Gdańsk, Miasto Gdańsk

 

 

Pobyt Katarzyny Pastuszak i Joanny Dudy w Turcji jest możliwy dzięki wsparciu Instytutu Adama Mickiewicza w ramach programu „Kultura polska na świecie”.

 

Logo IAM (oryginał)

 

 

Logo culture.pl (oryginał)

 

 

Adresy internetowe stron partnerów:
https://www.facebook.com/22-Bartin-Uluslararasi-Tiyatro-Festivali-1559912434258998/

https://web.facebook.com/ETHOSTiyatroFestivali/

http://www.ethostiyatrofestivali.org/

http://yaraticidrama.org/

http://tatavlasahne.com/

http://www.catidans.net/

https://web.facebook.com/catidans/?fref=ts&_rdr

 

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close