Publikację Alicji Müller współtworzą głosy osób związanych z Krakowskim Teatrem Tańca. Eryk Makohon, Paweł Łyskawa, Izabela Zawadzka, Yelyzaveta Tereshonok, Agnieszka Bednarz-Tyran, Agnieszka Kramarz, Magda Niedzielska i Agata Jędrzejczak dzielą się w niej swoimi myślami o tańcu, produkcji, edukacji, dobrych praktykach i przyszłości choreografii.
Książka jest opowieścią o Krakowskim Teatrze Tańca i jego strategiach artystycznych, produkcyjnych, edukacyjnych oraz organizacyjnych. Tworzą ją rozmowy z przedstawicielkami i przedstawicielkami zespołu oraz z jego byłymi współpracowniczkami, a także eseje o choreografiach Eryka Makohona, Idana Cohena i Ayrin Ersöz oraz o produkcjach KTT.
Krakowski Teatr Tańca drogę do autonomii zaczynał od działań realizowanych pod szyldami krakowskich domów i centrów kultury. Od ośmiu lat funkcjonuje całkowicie niezależnie jako organizacja pozarządowa. Jego działalność opiera się na trzech filarach: artystycznym, impresaryjnym i edukacyjnym. Wszystkie aktywności KTT realizuje w dialogu z żywą tkanką miasta, otwierając się na energetyczne przepływy między profesjonalną sceną tańca a lokalną społecznością, zapraszaną do współdziałania i współmyślenia, między innymi w ramach warsztatów, spotkań, inkluzywnych projektów partycypacyjnych, ale też spektakli ulicznych, które wnikają w miejskie choreografie i angażują uwagę przypadkowych przechodniów.
– Alicja Müller, ze wstępu do Teatr (w) ruchu. Krakowski Teatr Tańca w rozmowach i esejach
Publikacja dostępna jest w serwisie academia.edu:
Publikacja zrealizowana została w ramach stypendium Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego.
Alicja Müller – badaczka i krytyczka tańca, doktorka nauk humanistycznych, na Wydziale Polonistyki UJ prowadzi zajęcia poświęcone antropologii i estetyce ruchu oraz wiedzy o kulturze współczesnej. Jest autorką książki Sobątańczenie. Między choreografią a narracją (Kraków 2017); publikowała m.in. w Didaskaliach, Tekstach Drugich i Czasie Kultury. Współpracowała m.in. z Fundacją Off Camera, Fundacją Performat, Art Stations Foundation, Fundacją Teatr Nie-Taki!, Fundacją Burdąg, Krakowskim Teatrem Tańca i Cricoteką.