Autor: Anna Wańtuch

05.04.2012 Anna Wańtuch

Dance for 3d? Refleksje wokół PINY Wima Wendersa

Przeniesienie tańca na ekran teoretycznie może wydawać się karkołomne. Jak pogodzić bowiem sztukę funkcjonującą w żywym wykonaniu z dziedziną organizowaną poprzez maszynę. Ta podkreślana wielokrotnie przez przeciwników kina tańca sprzeczność, może zostać zniesiona poprzez ruch, cechę tak istotną i współdzieloną przez obie te sztuki. Jeśli do tańca dodamy dynamiczne możliwości, jakie oferują środki filmowe powstanie nam całkiem nowa jakość i doświadczenie, nieosiągalne dla widza oglądającego taniec na żywo. Przyjrzenie się wzajemnym związkom tańca i kina okazuje się niezwykle interesujące. Okazuje się bowiem, że sztuka poruszającego się ciała towarzyszyła sztuce ruchomych obrazów w jej przełomowych momentach. […] Pina jest dziełem niejednorodnym,...

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close