Autor: Dorota Kozińska

05.01.2023 Dorota Kozińska

Wytańczyć operę

Kiedy na początku lat 90. ubiegłego wieku zajęłam się profesjonalnie krytyką muzyczną – w tym operową – choreograf w operze wciąż odgrywał rolę podległą wobec innych twórców przedstawienia. Pierwsze próby zmiany tego stanu rzeczy – najpierw zacieśnienia współpracy z pozostałymi realizatorami, później samodzielnego zmierzenia się z zadaniami inscenizacyjnymi i reżyserskimi – pojawiły się w światowym teatrze stosunkowo niedawno. Wśród inicjatorów tej rewolucji znaleźli się przede wszystkim artyści związani ze środowiskiem tańca współczesnego, nawykli do dialogowania z widzem za pośrednictwem uczuć i emocji – nieodłącznego składnika wciąż żywej i ewoluującej konwencji operowej. Miałam szczęście ujrzeć efekty pracy kilkorga z nich na...

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close