Autor: Hanna Bylka-Kanecka

24.09.2024 Hanna Bylka-Kanecka

O choreografii w rzeczywistości przedszkolnej na przykładzie projektu „Somatulki” Hanny Bylki-Kaneckiej

Dzieci i ich opiekunowie to ważna, chociaż nieoczywista grupa odbiorców sztuki tańca. Spektakle im dedykowane muszą być tworzone z dbałością i zrozumieniem odbiorców, ich potrzeb i chęci. Zapraszamy do lektury drugiego tekstu z cyklu o tańcu i teatrze tańca dedykowanym dzieciom i rodzinom, w którym Hanna Bylka-Kanecka, choreografka i artystka tańca, opowie o procesie i narzędziach tworzenia spektaklu dla dzieci przedszkolnych.

29.10.2021 Hanna Bylka-Kanecka Justyna Czarnota Sandra Lewandowska

Miejsce na różnorodność – rozmowa Hanny Bylki-Kaneckiej, Justyny Czarnoty i Sandry Lewandowskiej

Krytyczna dyskusja na temat tańca i choreografii dla dzieci w Polsce rozwija się od kilku lat. Przykładem tego są panele dyskusyjne związane z tym obszarem, które odbyły się podczas Polskiej Platformy Tańca 2017, i podczas historycznej, pierwszej Małej Platformy Tańca, stanowiącej część Polskiej Platformy Tańca 2019. W 2020 roku w ramach programu „Roztańczone Rodziny” odbyły się pierwsze w Polsce warsztaty dla krytyczek i krytyków skupione na twórczości adresowanej do dzieci i rodzin, pod nazwą „Skoczne słowa”[1]. Ich wynikiem było powstanie nieformalnej grupy dyskusyjnej o charakterze non-profit „Skoczne słowa w sieci”, która jest przestrzenią wymiany myśli, budowania krytycznego narzędziownika, dialogu środowiskowego...

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close