Autor: Katarzyna Sitarz

03.01.2020 Katarzyna Sitarz

Głos jako praktyka obecności – z Jule Flierl rozmawia Katarzyna Sitarz

Z Jule Flierl, niezwykle barwną osobowością niemieckiej sceny eksperymentalnego tańca, spotykam się w Kunsthaus Kule w Berlinie, gdzie właśnie odbywają się przygotowania do kolejnej odsłony projektu From breath to matter. Jule jest jego współorganizatorką i współkuratorką. W Polsce mogliśmy poznać ją dzięki solowej pracy Operation Orpheus – prezentowanej we Wrocławiu na In Between Festivals w 2016 roku – w której artystka de-konstruuje wczesnoromantyczną arię Che faro senza Euridice z opery Orfeusz i Eurydyka. Do dziś pamiętam głosy zapętlających się fragmentów arii, które Jule eksploruje poprzez ciało, nieustannie materializując i nawarstwiając całą ścieżkę dźwiękową. Moja ogromna ciekawość dotycząca metod pracy Jule,...

26.07.2019 Katarzyna Sitarz

Choreografia myśli, wyobraźni i afektu – z Agatą Siniarską rozmawia Katarzyna Sitarz

W swojej pracy na różne sposoby korzystasz z mowy (języka) oraz głosu. Jak opisałabyś swoje praktyki choreograficzne? Interesuje mnie język, nie tylko jako nośnik treści czy narzędzie komunikacji, ale jako sam akt czy praktyka mówienia; to, w jaki sposób mówienie istnieje w przestrzeni, jak ją buduje, rozrasta się w niej czy się w niej kondensuje. Punktem wyjścia dla projektu Śmierć 24 klatki na sekundę albo zrób mi tak jak w prawdziwym filmie. Choreografia spowolniona w rozdziałach był konkretny tekst, którego strukturę zawężałam, przeciągałam, loopowałam, aż materiał stał się dźwiękiem. Interesowała mnie tu modulacja tekstu, nie tylko na poziomie treści, ale...

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close