
Romana Agnel. Fot. Ilja Van de Pavert
Choreostorie to zainicjowany w tym roku cykl portalu taniecPOLSKA.pl, w którym ludzie tańca w krótkim wywiadzie dzielą się swoimi artystycznymi i osobistymi historiami. W kolejnym odcinku na pytania redakcji odpowiada Romana Agnel – nasza lipcowa Postać miesiąca.
Życie.
We wczesnym dzieciństwie.
W wieku 4 lat, na zajęciach z rytmiki w przedszkolu.
Odbył się w Teatrze „Bagatela” w Krakowie, podczas występów na zakończenie roku w Społecznej Szkole Baletowej w Krakowie.
Jean‑Georges Noverre, Janina Strzembosz i Alina Towarnicka.
Spektakle na najwyższym poziomie technicznym, ze znaczącą ekspresją – np. Źródło (La Source) z Opery Paryskiej w choreografii Jean-Guillaume’a Barta – lub występy wielkich tancerzy indyjskich, takich jak Birju Maharaj czy Kelucharan Mohapatra.
Współpracy z różnymi twórcami sztuki, artystami sztuk plastycznych, a także z dzieł sztuki, teatru i literatury.
Szkolenia praktyczne i teoretyczne, próby taneczne, praca nad ekspresją i powiązaniem tańca z muzyką.
Nauka klasycznego tańca indyjskiego bharatanatyam w Madrasie (Indie) pod okiem Smt. M. K. Saroji.
Realizację choreografii do baletu Noverre en action w Polskiej Operze Królewskiej, wystawionego w starej aranżacji na scenie Teatru Królewskiego w Warszawie.
Tworzeniem spektaklu Olga Boznańska. Wszystkie kolory tańca.
Zrealizować spektakl z repertuaru Jean‑Georges’a Noverre’a i zaprezentować go we wszystkich miejscach Europy, w których przebywał.
taniecPOLSKA.pl