Dominika Knapik – tancerka, aktorka oraz choreografka, absolwentka Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej im Ludiwka Solskiego (obecnie: Akademia Sztuk Teatralnych im. St. Wyspiańskiego) w Krakowie. Posiada dyplom zawodowego tancerza przyznawany przez Związek Artystów Scen Polskich.
Brała udział w projektach artystki wizualnej Zorki Wollny (Koncert na wysokie obcasy, 2004; Muzeum, 2006).
W 2007 roku była stypendystką programu DanceWeb Europe oraz Art Stations Foundation (solo Jak wam się podobam? prezentowane m.in. podczas Polskiej Platformy Tańca w 2008 roku). Autotematyczny spektakl, daleki od prowadzenia narracji czy ekspresji emocjonalnej, był zapowiedzią stylu późniejszych prac artystki. W roku 2008 wspólnie z dramaturgiem i socjologiem Wojciechem Klimczykiem założyła kolektyw artystyczny Harakiri Farmers. Pierwszą produkcją Harakiri Farmers był spektakl keret, który wygrał konkurs „Nowe sytuacje” podczas międzynarodowego festiwalu Teatralnego MALTA w Poznaniu (2008). Zespół współpracował między innymi z Aną Brzezińską (spektakl We are oh so Lucky, prezentowany m.in. podczas Polskie Platformy Tańca w 2010 roku). Przedstawienia Harakiri o ironicznym charakterze cechuje „dyskursywny” stosunek do tańca – jego istnienie w kontekście innych wypowiedzi, pochodzących z różnych pól sztuki, polityki, czy szeroko pojętej kultury masowej.
Wraz z Wojciechem Klimczykiem współzałożycielka MINUS 20 Collective (wspólnie z Davidem Chazmanem i Kennethem Flakiem swtorzyli przedstawienie The Fork) oraz nowopowstałego Stowarzyszenie Humanistycznych Inicjatyw Artystycznych SZTRUKS.
Równolegle tańczyła w spektaklu Towarzystwa Gimnastycznego nic (2008). W 2009 zagrała między innymi w Całopaleniu w reżyserii Igi Gańczarczyk. Stypendystka ArtsLink 2009 (Dance New Amsterdam, NY). W 2010 roku wzięła udział w Le Sacre Teatru Dada von Bzdülöw. W 2011 stypendystka Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego, w ramach którego wraz z Wojciechem Klimczykiem stworzyła spektakl Moskwa. W 2011 wyreżyserowała spektakl Testament Optymisty w krakowskim teatrze Łaźnia Nowa, w którym także wystąpiła i była autorką choreografii. W tym samym roku autorka choreografii i tancerka w spektaklu Nie-Ja w reżyserii Igi Gańczarczyk, który zdobył główną nagrodę w KONKURSIE OFF podczas 32. Przeglądu Piosenki Aktorskiej we Wrocławiu.
Regularnie współpracuje z teatrami dramatycznymi w Polsce i za granicą, tworząc choreografie do spektakli dramatycznych (m.in. Igi Gańczarczyk, Eweliny Marciniak, Jana Klaty, Mai Kleczewskiej, Radka Rychcika, Bogdana Hussakowskiego, Anny Smolar, Anny Augustynowicz, Pawła Łysaka). Realizuje własne projekty taneczne (Testament Optymisty, Teatr Łaźnia Nowa), filmy (There), jak również spektakle dramatyczne (BANG BANG, Teatr im. Stefana Jaracza w Łodzi). Zagrała w Katatonii w reżyserii Jacka Nagłowskiego (Grand Prix w konkursie kina niezależnego na Festiwalu Filmów Fabularnych w Gdyni). Do jej ostatnich prac należą: Leni. Epizody niepamięci w reżyserii Eweliny Marciniak (Teatr Śląski w Katowicach, 2016), Zbrodnia i kara w reżyserii Jana Klaty (Bochum Schauspielhaus, 2016), Popołudnie Fauna w reżyserii i choreografii artystki (Teatr Rozrywki w Chorzowie, 2017), Obóz Katarakta w reżyserii i choreografii artystki (Małopolski Ogród Sztuki w Krakowie, 2017).
Jest laureatką Nagrody Prezydenta Miasta Rzeszowa. W 2015 roku nominowana do „Paszportu Polityki” w kategorii „Teatr”.
Styl Dominiki Knapik charakteryzuje się poczuciem humoru oraz swobodnym korzystaniem z różnych dziedzin sztuki. Jego materią są codzienne gesty poddane silnej formalizacji.