Ludzie tańca

Zdjęcie: Ilona Jaświn-Madejska

Wersja do druku

Udostępnij

Ilona Jaświn-Madejska kierownik baletu Opery Nova, tancerka, pedagog tańca i ruchu scenicznego. Jest absolwentką Szkoły Baletowej im. Ludomira Różyckiego w Bytomiu. Jako tancerka pracowała kolejno zespołach baletowych Teatru Wielkiego w Łodzi, Opery bydgoskiej, Opery na Zamku w Szczecinie. W 1994 roku wróciła do bydgoskiego baletu. Jednocześnie ukończyła studia magisterskie Pedagogiki Baletu na Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie. Pracowała jako wykładowca ruchu scenicznego w Akademii Muzycznej im. Feliksa Nowowiejskiego w Bydgoszczy na Wydziale Wokalno-Aktorskim.

Od 2006 roku pracuje w Opera Nova, początkowo jako asystent choreografa i pedagog, a od 2010 jako kierownik zespołu baletowego. Jako asystentka choreografa współpracowała przy premierach: Hrabina Marica,(operetka, reż. Laco Adamik, chor. Janina Niesobska), Trzy kolory. Chopin w Nohant (balet. chor. Marek Zajączkowski), Lakme (opera, reż. Krzysztof Kelm, chor. Janina Niesobska), Pan Twardowski (balet, chor. Marek Zajączkowski), Jaś i Małgosia (opera, reż. Cezary Domagała, chor. Marek Zajączkowski), My Fair Lady (musical, reż. Maciej Korwin, chor. Joanna Semeńczuk), Kopciuszek (balet, chor. Iwona Runowska), La Gioconda (opera, reż. Krzysztof Nazar, chor. Zofia Rudnicka).

Pełniąc funkcję kierownika baletu Opery Nova, zaprasza do współpracy choreografów młodszego pokolenia, którzy stworzyli w Bydgoszczy znakomicie przyjęte przez krytykę spektakle: Iwona Runowska – Kopciuszek Prokofiewa (2009); Robert Bondara Zniewolony umysł (2011); Karol Urbański – Sen nocy letniej (2011).

powiązane

Zespoły

Organizacje

Festiwale

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close