Spektakle

32. Warszawskie Spotkania Teatralne: PWST w Krakowie/ Wydział Teatru Tańca w Bytomiu – „Hamlet”

Zdjęcie: 32. Warszawskie Spotkania Teatralne: PWST w Krakowie/ Wydział Teatru Tańca  w Bytomiu – „Hamlet”

Fot. Krzysztof Kadis.

Wersja do druku

Udostępnij

Przedstawienie dyplomowe studentów Wydziału Teatru Tańca z Bytomia jest alternatywną propozycją w stosunku do klasycznych wystawień i interpretacji Hamleta. Cztery Ofelie, cztery Gertrudy, dwóch Hamletów, wszyscy w jaskrawych obcisłych kombinezonach. W zaskakujący sposób Jan Peszek i Cezary Tomaszewski postanowili odczytać dramat Szekspira. Uwolnić go od linearności i jak określili twórcy: przewietrzyć tekst, aby zabrzmiał wiarygodnie w ustach młodych wykonawców i uwspółcześnić przy pomocy zabaw językowych rodem z kabaretu, zaakcentowanie fizjonomii postaci czy nawiązywanie dialogu z publicznością. W 2011 roku przedstawienie zostało zaprezentowane na wrocławskim festiwalu Dialog jako pierwszy spektakl dyplomowy w historii tej imprezy ..

 

Zawsze irytowała mnie spolegliwe podejście, z jakim artyści teatru zabierają się za „Hamleta”, to mityczne i najdoskonalsze ze wszystkich dzieł Szekspira. W naszym spektaklu próbujemy rozprawiać się z mitycznością tego tekstu. Cezary Tomaszewski

koncepcja i realizacja: Cezary Tomaszewski
opieka artystyczna: Jan Peszek
kostiumy i przestrzeń: Anna Maria Karczmarska
konsultacja dramaturgiczny: Aśka Grochulska
asystent reżysera: Jarosław Wójtowicz

obsada: Magdalena Bartczak, Klaudia Stefanowicz, Paulina Jóźwicka, Katarzyna Kostrzewa, Karol Pruciak, Bartosz Figurski, Michał Guzenda, Mikołaj Karczewski, Karol Miękina.

powiązane

Ludzie

Cezary Tomaszewski

Cezary Tomaszewski

Przedstawienie dyplomowe studentów Wydziału Teatru Tańca z Bytomia jest alternatywną propozycją w stosunku do klasycznych wystawień i interpretacji Hamleta. Cztery Ofelie, cztery Gertrudy, dwóch Hamletów, wszyscy w jaskrawych obcisłych kombinezonach. W zaskakujący sposób Jan Peszek i Cezary Tomaszewski postanowili odczytać dramat Szekspira. Uwolnić go od linearności i jak określili twórcy: przewietrzyć tekst, aby zabrzmiał wiarygodnie w ustach młodych wykonawców i uwspółcześnić przy pomocy zabaw językowych rodem z kabaretu, zaakcentowanie fizjonomii postaci czy nawiązywanie dialogu z publicznością. W 2011 roku przedstawienie zostało zaprezentowane na wrocławskim festiwalu Dialog jako pierwszy spektakl dyplomowy w historii tej imprezy ..   Zawsze irytowała mnie spolegliwe podejście, z jakim artyści teatru zabierają się za „Hamleta”, to mityczne i najdoskonalsze ze wszystkich dzieł Szekspira. W naszym spektaklu próbujemy rozprawiać się z mitycznością tego tekstu. Cezary Tomaszewski koncepcja i realizacja: Cezary Tomaszewski opieka artystyczna: Jan Peszek kostiumy i przestrzeń: Anna Maria Karczmarska konsultacja dramaturgiczny: Aśka Grochulska asystent reżysera: Jarosław Wójtowicz obsada: Magdalena Bartczak, Klaudia Stefanowicz, Paulina Jóźwicka, Katarzyna Kostrzewa, Karol Pruciak, Bartosz Figurski, Michał Guzenda, Mikołaj Karczewski, Karol Miękina.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close