Spektakle

Berlin/100º Berlin Festival: Rafał Dziemidok „My life in tears”

Zdjęcie: Berlin/100º Berlin Festival: Rafał Dziemidok „My life in tears”

Fot. Lawick Muller

Wersja do druku

Udostępnij

Tytuł utworu wyraża ideę wykorzystania tańca jako narzędzia do opowiadania konkretnych historii ludzkiego życia. Projekt poszukuje wspólnej płaszczyzny dla potrzeby zachowania abstrakcyjnego charakteru języka ruchu i poszczególnych narracji pochodzących od postaci tworzonych przez wykonawców. Postaci te to bajarze, mistrzowie ceremonii, komicy i klauni, lub połączenia tych typów, upoważnionych do zabawiania i pouczania publiczności. Dzieje się to głównie poprzez sublimację ich osobistych doświadczeń przechowywanych w ich fizyczności.

Ewa Garniec (lata 80.) jest reżyserem światła. Od kilku lat tworzy oświetlenie teatralne w Polsce i za granicą. Współpracowała z Teatrem Rozmaitości (TR Warszawa) tworząc oświetlenie koncertów, wystaw i spektakli. Była asystentką jednej z najsłynniejszych reżyserek światła na świecie, Felice Ross. Za najbardziej inspirującą uznaje pracę z Grzegorzem Jarzyną, Anną Augustynowicz, Grażyną Kanią i Michałem Zadarą. Od 2004 r. współpracuje z Theatergroup TRAVA. W 2005 r. została zaproszona do udziały w Interdyscyplinarnym Laboratorium dla Choreografów Move The Mount w Jagniątkowie. Jest współzałożycielką KONCENTRAT Artistic Group (działającej od 2005 r.).

Petra Korink jest scenografką i projektantką kostiumów. Urodziła się w Hengelo, w Holandii i studiowała projektowanie tkanin na Akademie voor industriele vormgeving w Eindhoven oraz scenografię w Hochschule für Bildende Künste w Hamburgu. Współpracowała m.in. z Ute Rauwald, Willibrordem Keesenem, Christophem Schlingensiefem, Katką Schroth, Moniką Dobrowlańską, Ernstem Stötznerem i Ingą Levant. Pracowała m.in. w Schauspielhaus Bochum, Bremer Theater, Berliner Volksbühne, Deutsches Theater Berlin i Saarländisches Staatstheater w Niemczech oraz w Noord Nederlands Toneel Groningen w Holandii i Poznańskim Teatrze Wielkim.

Raphael Rogiński jest gitarzystą, kompozytorem, performerem, improwizatorem i animatorem kultury studiującym jednocześnie folklor muzyczny. Studiował jazz i muzykę klasyczną oraz teorię muzyki i muzykologię. Jego zespół Debka Rafiah gra dawną muzykę izraelską. Działając przede wszystkim na swoich własnych warunkach daje koncerty solowe i prowadzi różne zespoły. Jego obecne muzyczne projekty to Shofar, Cukunft, Wovoka, Debka Rafiah i Ectoplasma, a także Nefesh (muzyka śródziemnomorska), Falashmura (żydowska muzyka afrykańska), duet Sisters z DJ Lenarem oraz występy solowe.

koncept i choreografia: Rafał Dziemidok
światło i przestrzeń: Ewa Garniec
muzyka: „Bach Bleach”, Raphael Rogiński
kostiumy: Petra Korink
wykonawcy: Rafał Dziemidok, Ewa Garniec
zespół realizatorski: Cilgia Gadola, Raisa Kröger, Christophe Knoch, Marta Zientkowska
produkcja: Art Stations Foundation by Grażyna Kulczyk, Poznań; Mica/Moca, Berlin; La Briqueterie, Val de Marne
Utwór wyprodukowano podczas rezydencji organizowanej przez Instytut Muzyki i Tańca, Mica Moca Project Berlin i Uferstudios.
Dodatkowe wsparcie finansowe: Instytut Adama Mickiewicza

Pokaz dofinansowany jest przez Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w ramach programu Co z tym tańcem? 2013. 

 

Logo Instytut Polski w Berlinie (miniaturka)

 

Więcej

powiązane

Ludzie

Rafał Dziemidok

Rafał Dziemidok

Tytuł utworu wyraża ideę wykorzystania tańca jako narzędzia do opowiadania konkretnych historii ludzkiego życia. Projekt poszukuje wspólnej płaszczyzny dla potrzeby zachowania abstrakcyjnego charakteru języka ruchu i poszczególnych narracji pochodzących od postaci tworzonych przez wykonawców. Postaci te to bajarze, mistrzowie ceremonii, komicy i klauni, lub połączenia tych typów, upoważnionych do zabawiania i pouczania publiczności. Dzieje się to głównie poprzez sublimację ich osobistych doświadczeń przechowywanych w ich fizyczności.   Ewa Garniec (lata 80.) jest reżyserem światła. Od kilku lat tworzy oświetlenie teatralne w Polsce i za granicą. Współpracowała z Teatrem Rozmaitości (TR Warszawa) tworząc oświetlenie koncertów, wystaw i spektakli. Była asystentką jednej z najsłynniejszych reżyserek światła na świecie, Felice Ross. Za najbardziej inspirującą uznaje pracę z Grzegorzem Jarzyną, Anną Augustynowicz, Grażyną Kanią i Michałem Zadarą. Od 2004 r. współpracuje z Theatergroup TRAVA. W 2005 r. została zaproszona do udziały w Interdyscyplinarnym Laboratorium dla Choreografów Move The Mount w Jagniątkowie. Jest współzałożycielką KONCENTRAT Artistic Group (działającej od 2005 r.).   Petra Korink jest scenografką i projektantką kostiumów. Urodziła się w Hengelo, w Holandii i studiowała projektowanie tkanin na Akademie voor industriele vormgeving w Eindhoven oraz scenografię w Hochschule für Bildende Künste w Hamburgu. Współpracowała m.in. z Ute Rauwald, Willibrordem Keesenem, Christophem Schlingensiefem, Katką Schroth, Moniką Dobrowlańską, Ernstem Stötznerem i Ingą Levant. Pracowała m.in. w Schauspielhaus Bochum, Bremer Theater, Berliner Volksbühne, Deutsches Theater Berlin i Saarländisches Staatstheater w Niemczech oraz w Noord Nederlands Toneel Groningen w Holandii i Poznańskim Teatrze Wielkim.   Raphael Rogiński jest gitarzystą, kompozytorem, performerem, improwizatorem i animatorem kultury studiującym jednocześnie folklor muzyczny. Studiował jazz i muzykę klasyczną oraz teorię muzyki i muzykologię. Jego zespół Debka Rafiah gra dawną muzykę izraelską. Działając przede wszystkim na swoich własnych warunkach daje koncerty solowe i prowadzi różne zespoły. Jego obecne muzyczne projekty to Shofar, Cukunft, Wovoka, Debka Rafiah i Ectoplasma, a także Nefesh (muzyka śródziemnomorska), Falashmura (żydowska muzyka afrykańska), duet Sisters z DJ Lenarem oraz występy solowe.   koncept i choreografia: Rafał Dziemidok światło i przestrzeń: Ewa Garniec muzyka: „Bach Bleach”, Raphael Rogiński kostiumy: Petra Korink wykonawcy: Rafał Dziemidok, Ewa Garniec zespół realizatorski: Cilgia Gadola, Raisa Kröger, Christophe Knoch, Marta Zientkowska produkcja: Art Stations Foundation by Grażyna Kulczyk, Poznań; Mica/Moca, Berlin; La Briqueterie, Val de Marne Utwór wyprodukowano podczas rezydencji organizowanej przez Instytut Muzyki i Tańca, Mica Moca Project Berlin i Uferstudios. Dodatkowe wsparcie finansowe: Instytut Adama Mickiewicza Pokaz dofinansowany jest przez Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w ramach programu Co z tym tańcem? 2013.      Więcej

Zespoły

Organizacje

Festiwale

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close